סוכות 2023

סוכה כשרה ב-46 שניות: ראיון עם היזמים

זה מה שקורה כששני מוחות מתאחדים יחדיו כדי לקחת את היצירתיות צעד אחד קדימה לכיוון הקדושה – המצאה גאונית בצורת סוכה מתנפחת ויציבה, שמוכנה תוך 46 שניות. יצאנו לבדוק ממה הכל התחיל

אא

הכירו את מרדכי מאירי, 48, מרמת הגולן ויובל שדה, 43, מנהריה – שני יזמים העומדים בראש חברת 'אוהל ירוק' – המתמחה בייצור קירויים מתנפחים ללא קונסטרוקציה. במשך שלוש שנים עסקו השניים בבנייה 'רגילה' של קירויים למבנים שונים כמו בריכות, מסעדות, אולמות אירועים וכדומה.

עד שביום בהיר אחד החליטו לקחת את היצירתיות צעד אחד קדימה, ולהביא לידי יישום את הרעיון המהפכני הבא: סוכה מתנפחת ניידת, בעלת שימושים מגוונים. "מדובר בדגם מודולרי שלאחרונה הסתיימה בניית אב הטיפוס שלו. המטרה הייתה לאפשר לנופשים במהלך חול המועד, לקיים את מצוות הישיבה בסוכה גם באמצע הקמפינג", מסביר מאירי.

יתרונות רבים לסוכה המתנפחת, הבולט שבהם הוא העובדה שהיא אינה תופסת הרבה מקום ובשאר ימות השנה היא יכולה לשמש כאוהל קמפינג או חדר משחקים המוצב בחצר, להנאת הילדים. ומה העלות, אתם שואלים? "לא יותר ממה שתצטרכו להשקיע בסוכת נחלים יציבה, שתחזיק לאורך שנים טובות וארוכות", מבטיח מאירי

מפתיע לציין שעד כה נמכרו כ-8,000 סוכות כאלה ברחבי העולם, והביקוש רק הולך וגובר – זאת למרות העובדה שלמיזם המעניין לא קדם פרסום כלשהו מלבד סרטון הסברה קצר שהועלה ליוטיוב. על כך מגיב מאירי בחיוך כי "השם אוהב אותנו, כנראה. מכיוון שידענו שהכמות הראשונית של הסוכות שייצרנו היא מזערית, בהשוואה לביקוש שצפינו – לא עשינו השתדלות בפרסום, למעט אותו סרטון הסברה קצר ביוטיוב. למרבה הפלא, רוב הקונים הגיעו אלינו כאשר כתבו את המילה 'סוכה' בגוגל, והופנו לסרטון שלנו ביוטיוב, שגרף למעלה מ-100,000 לייקים כשפורסם בפייסבוק".

מאחר וייצור הסוכה הייחודית התבצע בסין – קשיים לא מועטים עמדו בפניי מאירי ושדה, להוציא את הרעיון מן הכח אל הפועל. "לא תמיד מה שהרבנים הסבירו שצריך לעשות עלה בקנה אחד עם מה שהבינו הסינים, ואז היינו צריכים לשפר את הדגם שוב ושוב כדי להתאים עצמנו לסטנדרט ההלכתי" אומר מאירי ומוסיף, "הרבנים שהתירו את הסוכה נדהמו ואחד מהם אף התבטא ואמר 'ובא לציון גואל' – כך שזה בהחלט היה שווה את כל המאמצים שלנו".

ומה הלאה?

לדברי השניים, כל שנותר לעשות הוא לאתר את המשקיע שיזהה את הפוטנציאל העסקי האדיר שטמון כאן, ויתחיל להשקיע בפס ייצור המוני – שיענה על הביקוש הרב שישנו. "כעת אנו נמצאים בעיצומו של הליך משא ומתן עם משקיעים שונים, בתקווה שהוא אכן יישא פרי ויענה על הציפיות שלנו".

תגיות:הלכהסוכהטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה