חדשות בעולם

אנגליה תכיר במדינה פלסטינית

הפרלמנט בלונדון אמר כן להכרה במדינה פלסטינית. יו"ר האופוזציה: "כישלון שירשם על שמו של נתניהו"

אא

האם מדובר בעניינים פוליטיים פנימיים? במסווה כזה או אחר, הצביע אמש (שני) הפרלמנט הבריטי, בעד הכרה במדינה פלסטינית. 274 הצביעו בעד, ו-12 התנגדו. יוזם ההצעה הוא חבר הפרלמנט, גרהאם מוריס, ממפלגת הלייבור, וחלק גדול מחברי המפלגה השמרנית, ובהם שרים בממשלה, לא נכחו בדיון.

לדברי גורמים פוליטיים בלונדון, להצבעה אין משמעות רבה, ולכן רבים נעדרו ממנה. אומנם אחמד טיבי חש תחושת ניצחון בשל ההחלטה, אבל היא אינה באה להביע דעה נגד מדינת ישראל – לטענתם, אלא עניינים פנימיים מול ראש הממשלה, קמרון.

הדוברים בעד ההכרה בפלסטין, אמרו כי הם ממשיכים את מדיניותה הנוכחית של הממלכה המאוחדת, כפי שנוסחה בידי שר החוץ לשעבר, ויליאם הייג, שקבע כי בריטניה "שומרת את הזכות להכיר במדינה פלסטינית מתי שתחפוץ, בזמן שבו תמיכה שכזו תועיל להבאת השלום".

ראש מפלגת הלייבור, אד מיליבנד, ביקש לחייב את אנשי מפלגתו לתמוך בהצבעה, אולם לאחר שספג ביקורת חריפה, חזר בו.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, תקף הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע ההצבעה הלונדונית, ולדבריו מדובר בכישלון למדינת ישראל – שיירשם על שמו של נתניהו. "במקומו של ראש הממשלה, הייתי מאמץ בשתי ידיים את יוזמת סיסי, אבל לתחושתי - נתניהו נהנה מהמצב הזה שבו הוא מתעמת עם כל העולם - החל מהנשיא אובמה, וכלה בידידים אחרים, כדי להסית את תשומת הלב הציבורית מכישלונו החמור בנושאי יוקר המחייה והדיור", אמר יו"ר האופוזיציה.

משרד החוץ של ישראל ביקר את ההחלטה של הפרלמנט האנגלי, ואמר כי "ההחלטה מרחיקה את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים".

תגיות:פלסטיניםאנגליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה