חדשות בארץ

תופעה: ערבים ישראלים מצטרפים לדאעש

כ- 30 ערבים ישראלים הצטרפו בשנתיים האחרונות לארגונים קיצוניים. לפני חודש חתם שר הביטחון, משה יעלון על צו המגדיר את ארגון "המדינה האיסלאמית" כהתארגנות טרור בלתי חוקית

אא

כ- 30 ערבים ישראלים התגייסו בשנתיים האחרונות לשורות של ארגונים איסלאמיים קיצוניים, וגם מוצאים את מותם בשורותיהם. כך למשל, אחמד באשי, בן 23 מאכסאל שבצפון, נהרג בעיראק לאחר שהצטרף לדאעש. באשי העלה על סדר יום את התופעה לפיה צעירים יוצאים מהארץ, לסוריה, דרך טורקיה, כדי להצטרף לארגונים קיצוניים, המזוהים עם אל-קאעידה, ולהילחם נגד משטרו של בשאר אסד. אחד מהמקרים הבולטים הוא של רביע שחאדה, בן 26 מנצרת, שעזב את משפחתו והתגייס לדאעש.

על פי הערכות מערכת הביטחון, כמחצית מבין אותם ערבים ישראלים שעזבו את הארץ, הצטרפו לדאעש.  18 מהם נעצרו ונחקרו ונפתחו נגדם הליכים. אחד מהם היה אחמד שרבג'י, שהגיע לסוריה יחד עם חבשי. שרבג'י, תושב אום אל-פחם, הורשע לאחרונה בגין יציאה שלא כדין לסוריה והשתתפות באימונים צבאיים אסורים בשורות דאעש.

לעומתו, שחאדה מנצרת, הצליח לדברי חבריו, לחדור לסוריה. הוא נלחם תחילה לצד המורדים, והצטרף לדאעש. הוא שלח תמונות שלו ליד דגל הארגון ובידו טיל אר-פי-ג'י. בסרטי וידאו שהופצו ברשת האינטרנט שומעים אותו מודה בתמיכה בארגון.

יצוין, כי לפני חודש חתם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון על צו המגדיר את ארגון "המדינה האיסלאמית" כהתארגנות טרור בלתי חוקית. כלי האכיפה החדש, צפוי להגביר את הפעולות של גורמי הביטחון, שב"כ ומשטרה נגד ערבים ופלסטינים המביעים תמיכה בדאעש בשטחי הגדה ומעבר לקו הירוק.

תגיות:ארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה