חיים לאחר המוות

מחקר רפואי בריטי: יש חיים אחרי המוות

בדיקה של למעלה מ- 2,000 מטופלים שעברו דום לב, מעלה שההכרה ממשיכה להיות מודעת, גם במצב של מוות קליני

אא

מדענים מאוניברסיטת סאות'המפטון בדקו במשך ארבע שנים למעלה מ- 2,000 מטופלים שעברו דום לב, מקרב 15 בתי חולים בבריטניה, אוסטריה וארה"ב, ומצאו כי כמעט 40 אחוז מאלו ששרדו את האירוע, תיארו סוג של מודעות הכרתית, עת שהיו במוות קליני, לפני ליבם חזר לפעום.

אחד המטופלים, תושב בריטניה בן 57, אף תיאר חוויה שכבר נשמעה מפי אחרים שחוו מוות קליני. הוא חזר וטען כי "הוא יצא מגופו לחלוטין", והייתה לו האפשרות להתבונן מפינת החדר על הליך ההחייאה שעבר. הוא תיאר את פעולות הצוות הרפואי, ואף את הקולות שהשמיעו המכשירים הרפואיים.  

עוד עולה מהמחקר: מתוך 2,060 מקרי דום לב, 330 שרדו ו-140 דיווחו על מודעות או הכרה בזמן ההחייאה. אחד מכל חמישה חש תחושה של שלווה, ואחד מכל שלושה חש האטה או האצה בזמן. אחדים ראו אור לבן, ו- 13 אחוז דיווחו כי חשו שהם נפרדים מהגוף שלהם.

"אנחנו יודעים שהמוח לא יכול לתפקד כשהלב מפסיק לפעום", אמר ד"ר סאם פרנייה, מראשי המחקר, לעיתון הבריטי "טלגרף". "אבל במקרה זה מודעות הכרתית התרחשה למשך שלוש דקות, בזמן שהלב לא פעם, ואף שהמוח מפסיק לפעול כ-20 עד 30 שניות לאחר דום לב".

"האיש תיאר את כל מה שהיה בחדר, וחשוב מכך - הוא שמע שני בליפים מהמכונה שמשמיעה רעש שכזה כל שלוש דקות", הוסיף ד"ר פרנייה. "לכן, אנחנו יכולים למדוד את אורך המקרה שהוא עבר. הוא נראה מאוד אמין וכל מה שאמר שקרה לו - אכן קרה".

תגיות:העולם שאחרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה