חדשות בארץ

מכתב נדיר מגלה: מאבק ארוך על קבר דוד

המכתב משנת 1921 מבקש מהרבנות הראשית לישראל סיוע בהכרעה, למי משלושת הדתות ייתנו את קבר דוד?

אא

אי אפשר להתעלם מהמאבק שמתנהל על קברו של דוד מלך ישראל, בהר ציון בירושלים, וניסיונות ההשתלטות הנוצרים שעושים צעד אחר צעד, כולל ביקור האפיפיור בישראל, כדי להשיג שליטה נוספת על חדרים נוספים בשטח הקבר. מוקד הסכסוך קיים בין היהודים - נוצרים - מוסלמים, שמאמינים כולם שזהו מקום קברו של דוד והוא קדוש לכולם. במלחמת העצמאות ניתנה שליטה יהודית למקום, והמקום הפך למקום תפילה יהודית, על אף שמסגד מוסלמי התנהל שם במשך שנים. עם השנים הוכנסו למקום ספרי קודש, ספרי תורה, והקבר עבר תהליך התייהדות מובהק, שכולל שיעורי תורה קבועים במקום. בחודשים האחרונים, בעקבות ניסיונות בלתי פוסקים מצד הנוצרים, ניתן החדר העליון במקום, למעין כנסיה, שבו מותרת תפילת הנוצרים ועריכת מיסות.

קבר דודקבר דוד

מכתב רשמי נדיר משנות העשרים, מאת "ועד הצירים לארץ ישראל", נחשף לאחרונה וממנו עולה כי ניסיונות הנוצרים להשתלט על קבר דוד באמצעים משפטיים ומדיניים, החלו כבר בשנת 1921, על ידי מלך איטליה. בשבועות הקרובים יוצג המכתב הנדיר בבית המכירות הפומביות - 'קדם'.

במכתב שמוען אל הרבנות הראשית לארץ ישראל,  כותבים אנשי הוועד כי "הממשלה (הבריטית) פנתה אלינו בבקשה לחוות את דעתנו בעניין המקום על הר ציון, הידוע בשם קבר נַבּי דאוד. כידוע תובע המלך האיטלקי את המקום הזה בטענה שהשלטון התורכי נתן לו את המקום הזה למתנה במשך המלחמה. הוא מנהל משא ומתן עם הממשלה הבריטית בנוגע למסירת המקום הזה לרשותו, ואז כמובן יהפוך המקום לבית תפלה קתולי".

המכתב שנשלח המכתב שנשלח

"מאידך גיסא, דורשים המוסלמים שהמקום יישאר במצבו הנוכחי בתור מקום קדוש וְוקף מוסלמי. הממשלה רוצה לדעת באיזה מן הדרכים יבחרו היהודים אם ישאלו את דעתם בנדון זה, ואסיר תודה נהיה לכם אם תואילו לחוות את דעתכם במהירות הכי אפשרית בשאלה זו. השאלה הגיעה לידי רק היום ועוד טרם הספקתי לעיין בה כדבעי, אבל לפום ריחמא חושבני שיש פה מקום להצעה שהמקום יהפך למקום קדוש לכל העמים ושוקף משותף מיהודים, מושלמים ונוצרים ישגיח עליו, היות והוא קדוש לכל הדתות".

תגיות:קבר דוד המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה