חדשות בארץ

חילופי האשמות בין ישראל לארה"ב

בעקבות אכלוס בתי יהודים בסילוואן בירושלים. ארה"ב מאשימה את ישראל בהרעלת האווירה. נתניהו שולח את אובמה ללמוד את העובדות

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתח ביקורת חריפה נגדית על הודעת הבית הלבן, שתוקפת את אכלוס הדירות בסילוואן על ידי יהודים ומבהירה כי בעיניה הדבר מרעיל את האווירה וגורם לפקפוק במחויבות של ישראל. "אני לא מבין את הביקורת הזו ולא מקבל את העמדה הזו", אמר במהלך תדרוך לכתבים במלון פאלאס בניו יורק.

"ערבים בירושלים קונים דירות באופן חופשי במערב העיר ואף אחד לא אומר שאסור להם", הוסיף נתניהו. "אני לא מתכוון להגיד ליהודים שאסור להם לקנות דירות במזרח ירושלים. זה רכוש פרטי וזכויות הפרט. לא יכולה להיות אפליה - לא נגד יהודים ולא נגד ערבים. זה מנוגד לערכים שגם ארה"ב מאמינה בהם".

"אלה זכויות הפרט של יהודים לקנות בתים", אמר נתניהו. "אני כמענה לשאלה האם מדובר ביוזמה ממשלתית או פרטית. אני עומד על דעתי. כל אדם יכול לקנות רכוש פרטי. אף אחד לא גזל את הבתים האלה ולא החרים את הרכוש הזה. ערבים מוכרים ליהודים בתים ויהודים מוכרים לערבים בתים".

נתניהו שולח את ממשל אובמה להכיר בעובדות לפני שהוא תוקף ומביע עמדה. בד בבד תקף גם את תנועת "שלום עכשיו", לאחר שפרסמה הודעה לפיה כביכול קידום הליכי התכנון בסילוואן מקודמים על ידי עיריית ירושלים: "זה חוסר אחריות לאומית", אמר נתניהו. "זה לא קרה במקרה. הם פרסמו את זה כדי לפגוע בפגישה עם הנשיא אובמה. זה תהליך סטטוטורי שלא דרש פרסום. ברור שההצפה של זה עכשיו נועדה לפגוע בפגישה".

מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר בתדרוך כי הליכי התכנון שבאחריות הממשלה הסתיימו כבר לפני שנתיים, וכי ההליכים שבהם מדובר כעת מתנהלים בוועדה המקומית של עיריית ירושלים: "מה שקרה בשבוע שעבר היה השלמה של הליך טכני. זה לא חייב פרסום, אבל יצא בעיתוי הזה". 

תגיות:ארצות הבריתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה