חדשות בארץ

ח"כ אדלשטיין: לפעול באירופה נגד שואה נוספת

בתי כנסת מותקפים על בסיס קבוע, התריע יו"ר הכנסת בכנס שנערך באוסטריה, לזכר קרבנות שואה. "השואה התפשטה משום שרבים מהאנשים הטובים נותרו אדישים"

אא

ההתקפות נגד יהודים ברחבי העולם, ונגד בתי כנסת בפרט, אמנם הלכו והתרבו מאז מבצע 'צוק איתן', אולם הן קיימות כבר שנים על בסיס קבוע, ומסבות נזק רב ליהודי העולם.

בנאום שנשא יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בטקס זיכרון לקרבנות השואה בוינה, בירת אוסטריה, ביקש להתריע נגד התופעה החמורה: "בתי כנסת מותקפים על בסיס קבוע, ובהפגנות ענק ברחבי היבשת - אלפים מניפים שלטים עם סיסמאות אנטישמיות מצמררות ומזעזעות". הוא ביקש לאחד את כל מנהיגי אירופה שיפעלו למיגורה: "חובתנו הקולקטיבית להכריז כי לא ניתן יד לאנטישמיות וננקוט בפעולות קונקרטיות כדי להדוף את השנאה המלבה אותה ואת האדישות המאפשרת את התפשטותה".

"אין ביכולתנו לדעת מה יהיו ההשלכות של הגל הגואה הזה", המשיך אדלשטיין. "אדישות לאירועים הללו איננה באה בחשבון. אנחנו כאן היום כדי להפיק את לקחי העבר שלנו ולהרהר בעתידנו. אנחנו כאן היום כדי לכבד את זכרם של אלו שנספו בשואה, וכדי להבטיח כי 'לעולם לא עוד'".

בדבריו הזכיר אדלשטיין את חסידי אומות העולם שבחרו בכל שנות המלחמה, מדי יום ביומו, להילחם למען הצדק, ולהתנגד בכל הכוח לאדישות שגאתה סביבם כלפי הקרבנות. רק במידה וילמדו מהם, וילחמו מלחמה תמידית, ולא יסתפקו בסלוגן שנשלף בימי זיכרון, יוכלו להלחם בתופעה הזאת.

"השואה לא התחילה באושוויץ, בטרבלינקה, בבאבי יאר או בכל אחד מבסיסי ההרג הרבים האחרים של הנאצים", הוסיף. "אלא בערים, כאשר הושלכו לבנים דרך שמשות החנויות שהיו בבעלותם של יהודים, כאשר חוללו בתי כנסת וכאשר הוחרמו בתי עסק של יהודים. התפשטותה התאפשרה משום שרבים מהאנשים הטובים הללו נותרו אדישים".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה