סיפורים אישיים

מוות קליני: סיפורו המדהים של שלום רפפורט

סיפורו של שלום רפפורט: על מה מקפידים בבית דין של מעלה, ומה החומרה של דיבור לשון הרע?

אא

שלום רפפורט, תושב נתניה, ומנהל הפצה ב'ידיעות אחרונות' לא חלם מימיו שיתקרב אי פעם ליהדות.

לאחר ביקור חטוף בעולם העליון, זה שלא האמין כלל כי הוא קיים, ולאחר המשפט שעמד בפניו וההזדמנות שקיבל להמשיך את חייו בעולם הזה ולתקן את מעשיו - כל חייו השתנו. מה שהדהים במיוחד את שלום זאת העובדה שהסנגור שהגן עליו בפני בית דין של מעלה הנו לא אחר מאשר החייל שהציל במלחמת שלום הגליל לפני כ-28 שנים - כל אלו עוררו בו את הניצוץ היהודי החבוי.

במלחמת שלום הגליל היה שלום רפפורט בכוח שריון שנפגע מפגז סורי.

הטנק של שמעון בן ציון החל לעלות בלהבות והוא איבד את הכרתו. שלום שלף אותו מתוך הטנק בכוחות אדירים, והצליח להביא אותו לנגמ"ש הפינוי. הוא הציל את חייו.

במשך 28 שנה דרכיהם נפרדו. שמעון בן ציון חזר לישיבה, שבה כיהן כמגיד שעור, ולאחר מכן כמשגיח. בהמשך, כיהן בישיבה התיכונית של קריית ארבע, וכיום הוא משמש מגיד שיעור במכון מאיר.

שלום חזר למושבו ולעבודתו, ושימש כאחד ממנהלי ההפצה של 'ידיעות אחרונות', כשהוא ממשיך את חייו בעולמו החילוני.

בין השניים לא נוצר עוד כל קשר, ולכאורה גם לא היה אמור להיווצר ביניהם קשר עד שמאורע דרמטי הפגיש אותם שוב.

פגישתם הבאה תהיה לא פחות ולא יותר - בבית דין של מעלה בעולם העליון.

בטבת תש"ע באמצע ישיבת עבודה התמוטט שלום בעקבות התקף לב קשה.

במשך 10 דקות, שכב ללא דופק עד שצוות אמבולנס ביצע בו החייאה והבהיל אותו לבית החולים איכילוב. שם בוצעה בו החייאה נוספת. הרופא אמר למשפחתו שהוזעקה למקום:

"הסיכוי שלו לשרוד את הלילה שואף לאפס, הוא לא זקוק למזל אלא לנס של ממש. גם אם יחזור - הוא יהיה שבר כלי... "

"אשתי נכנסה למקום שבו שכבתי" - מספר שלום. היא אמרה לי: "אם טוב לך שם בעולם הבא, אני משחררת אותך, אל תתאמץ לחזור... "

באותו זמן עבר שלום תהליך מדהים בעולם האמת. "אני זוכר עד היום ברהיטות", הוא מספר, "עברתי בתוך מסדרון שהיה מואר באור לבן. ראיתי אנשים שכבר נפטרו ש(כאילו) באו לקבל את פני. אמי עליה השלום, חיילים שהיו אתי בצבא ונהרגו, דמויות שונות שאת חלקן הכרתי ואת חלקן לא.

הגעתי לחדר שעל פי זיכרוני שהו בו כשני מנייני אנשים. התברר לי שאני נמצא בבית הדין. אמרו לי לשבת, והציגו בפני את האיש שאמור לסנגר עלי. לא אמרו לי את שמו. הפנים היו לי מוכרות מאוד. אלו היו פנים מבוגרות של מישהו שהכרתי בעת שהיה צעיר יותר.

המשפט החל. נאמרו בו דברים שעשיתי בעולם. דברים טובים ודברים רעים. אב בית הדין פנה לסנגור באלה המילים: 'שמעון, זכותך לדבר'. ואז - שמעתי נאום הגנה לוהט עלי. על מעשיי הטובים, על זכותי לחיות ולהתקיים, ועל הדברים שעומדים לזכותי בעולם הזה.

לאחר הנאום החם של הסנגור, התכנס בית הדין לדון בגורלי. לאחר פרק זמן שקשה לי לאמדו, אמר אב בית הדין פחות או יותר כך: 'החיים במקום שאליו הגעת הם הטובים ביותר שיש. אבל, עומדים לזכותך מעשים שבגינם אנחנו חושבים שמגיעה לך הזדמנות לחיות. אבל אנחנו משאירים בידיך את זכות הבחירה. אנחנו מבטיחים לך שאם תחזור לעולם שבו חיית, ניתן לך שנות דור של חיים בבריאות מלאה. לא תהיה חולה בשום דבר, כולל בלב. ההמלצה שלנו היא: הישאר עמנו'.

עניתי לבית הדין: 'ובכל זאת, אני רוצה לבצע את התיקון שאני צריך לבצע בעולמי, אני רוצה לחזור'.

נפרדנו, ו... התעוררתי.

שלום חזר הביתה לאחר ניתוח שעבר, והשתקם במהירות.

אחרי שהחלים הוא התפנה לחפש מיהו הסנגור השמימי המופלא שהגן עליו. הפנים היו כל כך מוכרות לו... הוא ידע שקוראים לו שמעון, אבל לא זכר מיהו.

באחת משיחות העומק שקיים עם אשתו, היא אמרה לו לפתע - 'אתה זוכר חייל בשם שמעון שהצלת את חייו בקרב? יכול להיות שזה הוא!'

בבת אחת הבריק לו הברק. כן, אלו הם תווי הפנים שראה.

באחד הימים צלצל חברו הטוב יוסי שהסיפור של שלום מאוד הסעיר אותו, והוא יצר קשר עם מקובל מסוים, והוא העביר את המסר הבא: 'שלום חייב להיפגש עם שמעון בן ציון מקריית ארבע'.

שלום מצא את הטלפון של הרב שמעון בן ציון, צלצל, וביקש להיפגש עמו בדחיפות.

הרב שמעון בן ציון התרגש מאוד לשמוע את קולו של האיש שהציל את חייו לאחר 28 שנים שבהן לא התראו. הסיפור הטיל עליו אחריות כבדה. הוא אמר לשלום:

'לא זכור לי שהייתי אי פעם בבית דין של מעלה. אני מבטיח לך שבאותו לילה ישנתי טוב מאוד. אבל ייתכן שהמעשה הטוב שעשית לפני 28 שנה התלבש בדמותי וסנגר עליך. אין ספק שזה מרגש מאוד'.

כאשר נפגשו השניים שלום החל לרעוד בכל גופו. כאשר ראה בדיוק את תווי הפנים שראה בבית דין של מעלה, התחוור לו מעבר לכל ספק שיש חיים אחרי המוות, יש מי שמשגיח על העולם ורואה את כל מה שאתה עושה. לא היה לו כל ספק - זה היה סנגורו.

השניים החלו להיפגש בקביעות ללימוד משותף, וכפי שנאמר לו בבית דין של מעלה שלום ממשיך את חייו בבריאות שלמה עם אמונה חדשה וחזקה.

על מה מקפידים בבית דין של מעלה?

בשבת, לאחר הסתלקותו של רבי יצחק בלאזר זצ"ל הוא הופיע בחלומו של רבי חיים ברלין זצ"ל, גאב"ד מוסקווה, בנו של הנצי"ב מוולוז'ין, וסיפר לו:

"דין של מעלה קשה הרבה יותר ממה שחושבים. רק עכשיו, בשבת קודש, זמן מנוחה, ניתן לי לבוא אליך. כל ימות החול לא הניחוני לכך. תדע, שדין של מעלה חמור מאוד, שאי אפשר לשום אדם בעולם לשער כלל. אמנם על תלמידי חכמים יש הרבה מליצי יושר, אולם מקפידים שם מאוד על חטא הלשון, ועל ברכות הנהנין.

(לפי ספר " משנת החלומות")

החומרה של דיבור לשון הרע

אי אפשר לשער גודל הייסורים והצרות שסובל עבור דיבור אחד... וכל רגע ורגע שאדם חוסם פיו - זוכה בשבילו לאור הגנוז שאין מלאך וברייה יכולים לשער... אוי למי שממית עצמו (בעולם הבא) בשביל דיבור אחד, ולכול יש רפואה חוץ מן הלשון...

(מתוך איגרת הגר"א)

תגיות:העולם שאחריחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה