חדשות בארץ

ערוץ ישיר בין ישראל לפלסטינים?

בעוד העולם צופה בתהליך המו"מ הבלתי ישיר בין ישראל לפלסטינים, ניכר שיש ערוץ ישיר בין גורמים ישראליים לראש הממשלה הפלסטינית ברמאללה

אא
העולם צופה בתהליך המשא ומתן שמנסים לנהל ישראל וחמאס באמצעות תיווך מצרי, ובאותה שעה, רחוק מעיני המצלמות, מתנהלים מגעים חשאיים, קרובים הרבה יותר ממה שנראה לעיני כל. אמש (שלישי) נפגשה אישיות ישראלית בכירה, עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, בניסיון לדון בשורת הקלות על עזה. גורם ישראלי בכיר הגדיר זאת, כי "מדובר בתיאומים שמטרתם לשנות את המציאות בשטח". כך חושף ynet. הפגישה בין השניים נערכה ברמאללה.
 
"השיחות לא נועדו לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא הן מקבילות לשיחות הפסקת האש", הוסיף הגורם המדיני. "המטרה היא לוודא שיש פיקוח על מה שמתרחש בעזה, ואפשר לעשות זאת עם האו"ם או עם הרשות. כדי שהרשות תעשה זאת, צריך לתאם מהלכים וגם לשנות את המציאות בשטח מבחינת התושבים בעזה. זה נועד לבסס את הפסקת האש".
 
בעזה רואים חשיבות עליונה לשתי בעיות אותן הם מבקשים לפתור לפני הכל. הראשונה - אישור לגברים מעל גיל 60 להיכנס לירושלים לתפילות בזמן החגים המוסלמים, והדבר השני, שיווק של תוצרת מעזה לגדה, כולל דגים. בשיחות נידונה גם אפשרות להקלות על סטודנטים מעזה שרוצים לצאת ללמוד בחו"ל או בגדה. 
 
"הדיונים בין ישראל לפלסטינים מתקיימים במסגרת פעילות שגרתית שמתקיימת לפני החגים שלהם", מבקשים גורמים ישראליים להבהיר. בסוף השבוע יצויין חג הקרבן ולפיכך התקיימה הפגישה. לדברי הגורמים, על אף שהדבר נראה כך כלפי חוץ, אין שינוי במדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים. כמו כן נמסר שלא יינתן פירוט על תוכן הפגישות מסוג זה שהתקיימו ברמאללה.
 
תגיות:הרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה