חדשות בעולם

מקרה ראשון של חולה אבולה בארה"ב

במהלך ביקור בני משפחתו, פיתח האיש שהגיע מליבריה, סימפטומים קשים של נגיף האבולה. הוא נשלח לבידוד ונשקלת דרך הטיפול בו. "מאמינים שנצליח למנוע התפשטות"

אא

בהלה בארצות הברית. מקרה ראשון של נגיף האבולה, אובחן אמש (שלישי) במדינה. את המידע פרסם ה- CDC - מרכז לבקרת מחלות ומניעתן. כפי הנראה מדובר באדם שהגיע מליבריה לבקר את בני משפחתו במדינת טקסס. שישה ימים לאחר בואו, פיתח האיש סיפטומים חריפים של הנגיף, ותוך יומיים נשלח לבידוד בבית חולים בדאלאס.

ראש הארגון, ד"ר תומאס פרידן, חושש כי במהלך ימי שהותו בקרב בני משפחתו, הצליח האיש לחשוף אנשים רבים שעמם בא במגע - לווירוס הקשה. "זה לחלוטין אפשרי שאדם שהיה לו מגע עם החולה - יחלה באבולה בשבועות הקרובים", אמר במסיבת עיתנאים מיוחדת. "אין לי ספק שנעצור את המחלה בתוך גבולות המדינה". פרידן הוסיף כי הארגון ושירותי רפואה נוספים שוקלים אם לטפל בחולה באמצעות אחת מהתרופות הנסיוניות שקיימות, מבלי לפרט מי מהן.

 ב-CDC טענו כי אין חשש להתפשטותה של האבולה ברחבי ארה"ב כפי שמתרחש במערב אפריקה.

הנשיא ברק אובמה עודכן במקרה במהלך שיחה עם פרידן, והוחלט על יישום "עקרונות בידוד מחמירים" כדי להגביל את הסיכון למקרים נוספים.

משרד הבריאות האמריקני מבהיר כי בתי חולים ערוכים לטיפול בהתפרצות הנגיף, וכי עד כה טיפלו בכמה חולים שאובחנו חולים במחלה במערב אפריקה.

תגיות:מחלות גופניותחיידקיםנגיף אבולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה