חדשות בארץ

רוב פלסטיני: לחדש את הירי לעבר ישראל

סקר שנערך בקרב 1,200 פלסטינים מעלה ירידה בשביעות רצון מהישגי חמאס ב"צוק איתן". במידה ולא יוסר המצור מעזה - רוב הפלסטינים בעד חידוש הלחימה

אא

סקר שנערך על ידי המכון הפלסטיני למדיניות ולסקרים, פורסם אתמול (שני) וממנו עולים נתונים שמעידים על הלך הרוח בצד הפלסטיני. לפי הסקר, 80 אחוז מהפלסטינים תומכים בחידוש הירי לעבר ישראל.

הסקר נערך בקרב 1,200 נשאלים מעל גיל 18, מ-120 מקומות שונים ברצועת עזה וברחבי הגדה המערבית. תוצאותיו של הסקר שונות מאוד מאלו שנערכו מיד בסיום מבצע "צוק איתן", אז הגיבו רוב הפלסטינים בהתנגדות נחרצת נגד המשך הלחימה, ושוועו למעט שקט.

כעת ניכר כי שביעות רצונם של העם הפלסטיני מהישגי המבצע יורדת. בסקר הקודם 59 אחוז הביעו שביעות רצון מהישגי חמאס, לעומת 49 אחוז בסקר הנוכחי. רק 69 אחוז חושבים שחמאס ניצח, לעומת 79 אחוז בסקר הקודם.

57 אחוזים אף מוכנים לירי מתוך שטחים מאוכלסים ברצועה, אם כי 52 אחוזים מתנגדים. בגדה יש רוב של 62 אחוז בעד לחימה מתוך שטח בנוי.

מפאת חוסר שביעות רצון האזרחים, מתברר רצונם של הרוב לחדש את הלחימה לעבר ישראל, במידה והמצור על הרצועה לא יוסר.

בין יתר השאלות שנשאלו בסקר, התגלו נתונים על דעת הפלסטינים בעניין שתי מדינות לשני עמים 53 אחוז מהנשאלים תמכו בפתרון שתי המדינות, ואילו 46 אחוז הביעו התנגדות. רוב של 56 אחוז מתנגד להכרה בישראל כמדינה יהודית, לעומת 41 אחוז שתומכים בכך.

תגיות:סקרפלסטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה