חדשות בעולם

שת"פ חדש בין דאעש לג'בהת א-נוסרה

מקור בכיר חושף כי בין הארגונים האויבים נרקמת תוכנית לחימה משותפת, שתעצים את כוחם. ארדואן הודיע שיצטרף למבצע קרקעי

אא

שיתוף פעולה חדש בעקבות תקיפות ארה"ב באזור סוריה. הארגונים הטרוריסטיים, ג'בהת א-נוסרה ודאעש, שנלחמו זה בזה עד כה, החלו בפגישות ובתכנונים משותפים למלחמה, כך מדווח מקור בכיר ל"גרדיאן" הבריטי.

אותו מקור סבור ששיתוף פעולה בין הארגונים, גם אם חלקית, צפוי לחזק את כוחו של דאעש, על אף שהתקיפות האוויריות מסבות נזק כבד למשאבי המלחמה, ומאיטות את קצב ההתקדמות לתוככי עיראק וסוריה.

בתחילת השבוע פרסם ארגון ג'בהת א-נוסרה סרטון, בו נראה דובר הארגון, אבו פיראס א-סורי, אומר כי הארגון ינקום במדינות הקואליציה ומדינות המערב, שלוקחות חלק נגדם. "אנחנו נמצאים במלחמה נגד האסלאם", אמר. "המלחמה הזו לא תסתיים תוך חודש או תוך שנים, היא יכולה להימשך עשורים", הוסיף הטרוריסט. ארגון ג'בהת א-נוסרה, שמסונף ברובו לאל קעאידה, פעול גם בגבול ישראל ברמת הגולן.

בתוך כך אומר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בראיון טלוויזיוני, כי "המודיעין האמריקאי לא העריך נכון את פעילות דעאש בסוריה, שהפכה ל"גראונד זירו"  לטרוריסטים מכל העולם".

אמש (ראשון) אמר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי "יעשה כל שנדרש" כדי לסייע במלחמה נגד דאעש. ארדואן לא רצה ליטול חלק במלחמה, אולם לחצים כבדים שהובילו אותו לנקודה שמכונה בתקשורת הטורקית "הגעה לנקודת הכרעה", הובילה אותו להצטרפות. בפגישה עם גורמים אמריקניים, הבהיר ארדואן כי ארצו מוכנה גם למבצע קרקעי אם יידרש. הפרלמנט הטורקי צפוי להצביע בהמשך השבוע על אישור מהלך צבאי בסוריה ועירק.

תגיות:ארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה