חדשות בעולם

לראשונה: תקיפה אמריקנית על דאעש

התקיפה האווירית התרחשה בסוריה, בשיתוף חמש מדינות ערביות. עשרות לוחמי דאעש נפגעו

אא

בשיתוף עם חמש מדינות ערביות, תקף צבא ארצות הברית יעדים של ארגון הטרור דאעש, בסוריה. התקיפה שכללה שימוש בטילי טומהוק, והפצצות מהאוויר, נמשכה במשך שעות ארוכות. דובר הפנטגון, גנרל ג'ון קרבי, הודיע במהלך הלילה (שלישי) על הפעולה. "זה אגרוף באף לבריון שדיברנו עליו במגרש המשחקים", אמר ג'יימס ריס, לוחם לשעבר ב"כוח דלתא", אחת מיחידות הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב. "דאעש הוא הבריון והרגע החטפנו לו אגרוף באף".

לפי דיווח של גורם רשמי בממשל, לסוכנות הידיעות רויטרס, הותקפו 20 מטרות, כשספינות קרב אמריקניות במפרץ הפרסי ובים האדום, משתתפות בתקיפה. מלבד דאעש, הותקפו גם יעדים של ג'בהת א-נוסרה, ארגון מורדים בחסות אל-קאעידה.

חמש המדינות שהשתתפו בהתקפה האמריקנית הן: איחוד האמירויות, ירדן, סעודיה, בחריין, וקטאר – שספגה ביקורת על כך שהיא מממנת את הארגון, אך גם משתתפת בקואליציה נגדו.

עשרות לוחמי דאעש נהרגו ונפצעו בהתקפה. מרכז גיוס של הארגון נפגע אף הוא, ושיבושים באספקת החשמל נרשמו בא-רקה. התקיפה נערכה בידיעת נציג סוריה באו"ם.

כזכור, סירב אובמה לפעולה אמריקנית בעזה, אך בלחץ שהופעל עליו, נאלץ לשנות עמדה – בעיקר לאחר שדאעש החלו לערוף ראשים. עם תחילת התקיפות, נכנסת ארה"ב לשלב חדש של מעורבות במלחמת האזרחים המתמשכת במדינה הערבית מאז מרס 2011. 

 


 

 

תגיות:ארגון דאע"שאובמהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה