מעניין

קולות השופרות המוזרים בארץ ובעולם: התייחסות הרב זמיר כהן

במהלך שיעורו השבועי ברמת אביב, נדרש הרב זמיר כהן לתופעת קולות השופרות המוזרים, שתועדה בסרטי יוטיוב ואף במהדורות חדשות בעולם. מה ממליץ הרב להבין ולהסיק מהתופעה המסקרנת?

אא

תופעת קולות השופר המוזרים, שמדוברת יותר ויותר ברשתות החברתיות, ואף במהדורות חדשות שונות בעולם, לא נרגעת. השבוע, ימים ספורים לפני ראש השנה, התייחס לכך הרב זמיר כהן בדרשתו השבועית, בעקבות שאלה שנשאל בנושא.

לצפייה בחלק שבו נדרש הרב זמיר כהן לשאלה (מתוך ההרצאה השלמה) הקליקו כאן.

"שלחו אליי את הסרטון הזה, שבהרבה מהדורות חדשות בעולם מדווחים על קולות שופר די ברורים, ששומעים ממקומות שונים", אומר הרב זמיר. "גם בארץ אומרים שהיה דבר כזה, בכרמיאל. אז יש שביארו שזה מה שכתוב בגמרא, שבשנה השישית יהיו קולות, בשנה השביעית מלחמות, ובמוצאי שביעית – בן דוד מגיע, משיח מגיע. אז נכון שהשנה הזו היא שישית, ונקווה שבשנה הבאה לא יהיו מלחמות.
לקבוע מסמרות בדברים האלה – אי אפשר. כי קודם כל, צריך לבדוק שזה באמת אמין. דבר שני, צריך לוודא שהפרשנות שניתנת נכונה. שזה מה שכתוב בגמרא, 'בשישית קולות'. יכול להיות.
"מבחינה מעשית, מה שצריך לקחת מזה – רק מנוף לחיזוק. שבמידה וזה נכון שהקולות שכתובים בגמרא, הכוונה לזה, ובשביעית חלילה מלחמות – אז  אין הרבה זמן. צריך יותר ויותר לתקן את עצמנו מבחינה רוחנית. אישה שאומרת 'בעוד חמש שנים אני חושבת שאלך עם כיסוי ראש' – שתעשה את זה עכשיו. מחליטה צניעות, שבת, תפילין – כל אדם יזדרז. כתוב על המשיח 'פתאום יבוא האדון אשר אתם מבקשים'. פתאום. וכשמגיע המשיח – אדם כבר לא יכול להשתנות. כל אחד מתועד במדרגה הרוחנית שלו. אז דברים כאלה אמורים לעורר אותנו לחשבון נפש, לתקן יותר זריז את עצמנו, מבלי לקבוע מסמרות בפרשנות של הדברים. 
 
לצפייה בהרצאתו של הרב זמיר כהן (החלק ובו התשובה אודות קולות השופר - בדקה 01:19:38):
 
 
סרטונים מרתקים על התופעה:

 

 
תגיות:שופרהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה