חדשות בארץ

בג"ץ הכריע: המשך מימון לישיבות קדושות

הם ניסו להסביר מדוע חוק הליב"ה פוגע בחרדים, אולם נשיא בית משפט העליון דחה את טענות העותרים: "מנסים לקדם אינטרס ציבורי, לא להגן על זכות הפרט"

אא

המלחמה על לימודי הליב"ה נבלמה בבג"ץ. העתירה שהגיש שר החינוך לשעבר, אמנון רובינשטיין, בשיתוף עם  מספר אנשי חינוך וחרדים שיצאו בשאלה, בטענה כי חוק הליב"ה אינו חוקתי, שכן הפטור מלימודי הליב"ה לתלמידי ישיבה פוגע ביכולת ההשתלבות של תלמידים חרדים בחברה ובשוק העבודה, ועל כן, פוגע בזכויותיהם החוקתיות לכבוד האדם ולחופש העיסוק - נדחתה ברוב של שבעה שופטים מול שניים.

העם נגד לפיד: תומכים בביטול מע"מ 0

בג"צ קבע המשך מימון. (צילומים: פלאש 90) בג"צ קבע המשך מימון. (צילומים: פלאש 90)

בהתאם לחוק, מוסדות החינוך החרדים פטורים מלימודי הליב"ה, ועם זאת הם יתוקצבו בשיעור של 60 אחוז מתקצוב של תלמידים הלומדים במוסדות חינוך על-יסודיים במסלול לימודים עיוני.

אתמול (רביעי) נפלה ההכרעה הסופית, ובין השופטים שדחו את העתירה, היה גם נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס. הוא הסביר את החלטתו בכך שהעותרים, מנסים לקדם אינטרס ציבורי, ולא ביקשו להגן על זכותו של הפרט. ובכלל, סובר גרוניס, גם אם הקהילה החרדית נתקלת בקשיים בהשתלבות בשוק העבודה, מדובר בבעיה חברתית, ולא בטוח שהיא קשורה לחוק.

דחיית העתירה מהווה תשובה גם לדברי שר החינוך, שי פירון, שהצהיר באפריל 2013 כי ישלול תקציבים ממוסדות שלא ילמדו ליב"ה: "אתם רוצים כסף מהמדינה? לימודי הליבה הם התנאי של המדינה. אם אתם לא איתי, אני לוקח את הכסף", הבהיר. "המדינה לא יכולה לממן משהו שהוא בניגוד לאינטרס שלה".

נכון לעכשיו ימשיכו מוסדות הלימודים המדוברים, להנות מתקציבים של 60 אחוז, כפי שתוקצבו עד כה.

תגיות:ישיבהלימוד בישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה