חדשות יהדות

משרד החקלאות ברענון כללים לקראת הכפרות

המטרה המשותפת של מקיימי המנהג בעופות, וכן של משרד החקלאות, הוא לשמור על הבריאות ועל צער בעלי חיים

אא

כמדי שנה בערב יום הכיפורים, נוהגים רבים לקיים את מנהג הכפרות בעזרת תרנגולים. על מנת לסייע לאנשים לזכור את כל הפרטים הקטנים והחשובים שלעתים יכולים להשכח מחוסר תשומת לב או ידיעה, מרעננים השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, כללים שמאפשרים את קיום המנהג, עם מינימום סבל לעוף, ואמצעי מניעה ממחלות שעלולות להיגרם משחיטה לא מבוקרת.

על פי ההנחיות, הובלת עופות תיעשה בהתאם לכל דין, ובכלל זה תקנות מחלות בעלי חיים - הסדרת תנועת בעלי חיים בישראל, ותקנות צער בעלי חיים - הגנה על בעלי חיים להובלת עופות.

הם ישונעו ברכב שאושר להובלת בעלי חיים, ובנוכחות משגיח הובלה שעבר קורס ייעודי במשרד החקלאות לנושא. במקום קיום טקס הכפרות יתקיימו תנאי הצללה והגנה מפני גשם, זרימת אוויר דרך הכלובים, צינון ובידוד מרעשים חזקים , כפי שקבוע בתקנות צער בעלי חיים להובלת עופות.

 

מתחם הכפרות יאושר מראש על ידי הרופא הווטרינר הרשותי. לאחר טקס הכפרות יובלו העופות ללא דיחוי וללא תחנות ביניים למשחטת עופות מורשית. המשרד אוסר לשחוט עופות במקום קיום מנהג הכפרות, כחלק מהרצון לשמור על בריאות הציבור ורווחת העוף. למותר לציין, כי במשחטות קיימים תנאים מתאימים לשחיטת עופות, וכן פיקוח ובדיקה וטרינרית של כל עוף ועוף.

תגיות:כפרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה