חדשות בארץ

הרופא שכינה את חיילי צה"ל רוצחים - שב לעבודה

מנהל בית החולים שערי צדק אינו מקבל את טענת ח"כ משה פייגלין, על הצורך להיזהר מאדם שהביע דעות אנטישמיות על ראש הממשלה וצה"ל: "רופא נאמן לציבור"

אא

המכתב ששיגר ח"כ פייגלין לבית החולים 'שערי צדק'המכתב ששיגר ח"כ פייגלין לבית החולים 'שערי צדק'

לפני כשבוע נדהם ח"כ משה פייגלין (ליכוד) לגלות, כי רופא ערבי שפוטר מבית החולים 'שערי צדק', לאחר שכינה את חיילי צה"ל רוצחים, במהלך מבצע "צוק איתן", שב לתפקידו.
"האם ניתן לרופא כזה לטפל בחיילינו"? שאל פייגלין בדף הפייסבוק שלו, והבהיר כי מיהר לשגר מכתב חריף למנהל בית החולים, לשרת הבריאות ולראש הממשלה: "כנציג הציבור עלי להתריע על כך שמערכת יחסים בין רופא למטופל מבוססת על אמון בו האדם מוסר את גופו ולמעשה את חייו בידי אדם אחר. אדם שמציג את ראש ממשלת ישראל כמי ששותה את דמם של ילדי עזה, אינו מתייחס לראש הממשלה כאדם פרטי, אלא כמי שמייצג את כלל הציבור בישראל, ובהקשר ספציפי זה את הציבור היהודי במיוחד".
לפני יומיים קיבל ח"כ פייגלין תגובה ממנהל בית החולים שערי צדק, פרופסור יונתן הלוי. לדברי פייגלין, "מנהל בית החולים שערי צדק, דחה את פנייתי והוא מתעקש להשיב לעבודתו את הרופא הערבי שהזדהה עם חמאס במהלך המלחמה. לעתים אני שואל את עצמי אם אנו עם חפץ חיים".
בתגובה כתב המנהל, כי לאחר העונש המידתי שקיבל הרופא, ולאחר התנצלותו, תמכו רוב אנשי הצוות בהחזרתו ההדרגתית לעבודה, וכך נעשה. לדבריו, הרופא נאמן לציבור ואינו מהווה איום על איש.
פייגלין טרח להגיב על תשובתו של מנהל בית החולים, שלא סיפקה אותו. "איני מכיר באופן אישי את ד"ר רג'בי ואני מקבל מראש את עדותך על היותו רופא ואדם מסור ומצטיין. יחד עם זאת שד השנאה שיצא מהבקבוק באותם פוסטים נוטפי דם שפרסם ד"ר רג'בי גילה על משהו עמוק שנמצא בתוכו פנימה".
"האם אתה כמנהל בית החולים יכול מעתה לקחת אחריות ובלב שלם להפקיד בידי רופא כזה את הטיפול בחיילי צה"ל ובני משפחותיהם? האם אתה בטוח ששד השנאה שכבר יצא מהבקבוק פעם אחת לא יצא פעם שנייה בדרך גלויה או בדרך נסתרת? כדי לאפשר את המשך קיום המרקם העדין של שילוב בני האומה הערבית בכל שדרות החיים, שילוב שכל החברה הישראלית ואף בית החולים שלך מתברכים בו, יש להעמיד גבולות ברורים. חובה זו מוטלת עליך כמנהל בית החולים וכמי שנושא באחריות כלפי הציבור. אני מבקש ומצפה שתשקול מחדש את החלטתך לא רק לאור היכרותך האישית עם האיש, אלא במסגרת הרחבה של אחריותך מול כלל הציבור".

מכתב התגובה של פרופסור יונתן הלוי לח"כ משה פייגליןמכתב התגובה של פרופסור יונתן הלוי לח"כ משה פייגלין

תגיות:מבצע צוק איתןשערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה