חדשות בארץ

העם נגד לפיד: תומכים בביטול מע"מ 0

הציבור בישראל חושב שלפיד היה צריך להתקפל אחרי "צוק איתן" ולא להתעקש על חוק מע"מ 0 שיגזול תקציבים חיוניים אחרים. הם לא מזהים בחוק הטבה משמעותית עבורם

אא

המערבולת הפוליטית שנוצרה בעקבות חוק מע"מ 0, שמאיימת בהידרדרות לבחירות, מעלה שאלות רבות בקרב תומכי לפיד. או בעיקר - תומכים לשעבר. סקר "כלכליסט" בדק ומצא כי רק 12 אחוז מהאוכלוסייה בישראל, חושבים כי לפיד הוא אישיות כלכלית שניתן לסמוך עליה יותר מכולם. 40 אחוז לא סומכים על אף אחד מההנהגה בנושא.

חוק מע"מ 0, הדגל של מפלגת "יש עתיד" ומה שנראה היה ללפיד שיגרוף את מלוא הקולות לקלפי בבחירות הבאות, מסתבר שעומד לו לרועץ. במקום לרדת מהעץ, לאחר "צוק איתן", הוא בחר להיאחז בענף ולא לוותר. 44 אחוז מהאוכלוסייה, חושבים שהוא כן היה צריך לרדת משם, משום שלאחר המלחמה, נצטרך את התקציב לדברים חשובים הרבה יותר.

בכל מהלך החודשים האחרונים ניסו חברי הקואליציה הכלכלית שהתגבשה, כי החוק לא ייטיב עם הציבור בישראל. התוכנית עבדה, ורק 14 אחוז מהציבור חושבים שלא צריכים לבטל אותה.

מתוצאות הסקר עולה כי הציבור לא ישפוט לחומרה את נתניהו אם יעצור את החוק, משום שבניגוד להערכות לפיד - נראה כי הוא לא מזהה בו הטבה כספית משמעותית עבורו, כזו שגוברת על ההערכות הכלכליות שהחוק יפגע בשוק הדיור, אפילו מעבר לקיפאון שהוא שרוי בו כרגע.

תגיות:חוקיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה