חדשות בעולם

הצתה בבית כנסת בבריסל - אנטישמיות?

הקהילה היהודית בבריסל הולכת ודועכת. בית הכנסת שממוקם בלב שכונה מוסלמית, הוצת אתמול וגרם לפציעת אישה ושני ילדים. "המצב לא פשוט ליהודי בריסל"

אא

שריפה פרצה אמש (שלישי) בבית כנסת בבריסל - בלגיה. הרקע, ככל הנראה, פלילי. בית הכנסת ממוקם בלב אוכלוסייה מוסלמית, והשריפה פרצה בקומה הרביעית, שם שהו באותה עת אישה ושני ילדיה, הם נפצעו באורח קל.

בקהילה היהודית המקומית מדווחים כי מדובר באירוע פלילי על רקע אנטישמי. לטענתם, העובדה שספרי קודש לא היוו יעד לשריפה, מעידה על הכוונות של המציתים.

בראיון לגל"צ סיפר מרקו צרפתי, חבר קהילת בית הכנסת בבריסל: "מישהו נכנס, לא יודעים איך, והדליק אש בשלושה, ארבעה מקומות". לוחמי האש הופיעו די מהר, למקום בו הייתה בעבר קהילה יהודית פורחת, שדעכה: "נשאר רק בית הכנסת. בשבתות יש שמירה ובאמצע שבוע המשטרה מסתובבת. זה באמת אזור שהוא מלא ערבים. אנחנו מנסים להיזהר. המצב לא פשוט ליהודי בריסל. מרגישים שיש סכנה. בינתיים לא יודעים מי האחראי לשריפה, המשטרה לא רוצה לדבר על אנטישמיות".

בתוך כך, נפתח אתמול מחדש, המוזיאון היהודי בבריסל, שספג לפני ארבעה חודשים פיגוע ירי, בו נהרגו שלושה בני אדם, ביניהם זוג ישראלי.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה