חדשות בעולם

בעקבות האנטישמיות: בית ספר ממוגן בסידני

מקרי האלימות הקשים נגד יהודים, אינם מדלגים על יהודי אוסטרליה. במטרה להגן על עצמם, הקימו במתחם "ישיבה סנטר" בבונדי, קיר וחלונות ממוגני ירי

אא

יהודי אוסטרליה במסע הגנה עצמית, בעקבות הסלמת האנטישמיות במדינה. רק לפני כחודש וחצי, הותקף אוטובוס ובו תלמידים שהיו בדרכם הביתה. התוקפים התקרבו אליהם בצעדים מאיימים תוך שהם קוראים קריאות כגון: הייל היטלר", "הרגו את היהודים", "הפלסטינים צריכים להרוג את כל היהודים". התלמידים היהודים, שהצעיר ביניהם היה בן חמש, נחרדו למשמע האיומים, "אנחנו נחתוך לכם את הגרונות".

האנטישמיות הגואה גורמת ליהודים לרכוש דירות בארץ

הנשיא ריבלין מתנגד לביטול מעמד השפה הערבית

יהודי סידני, בשיתוף המדינה וכספי תרומות, הקימו קיר בטון  וחלונות ממוגני פצצות וירי, בבית ספר דתי בשם "ישיבה סנטר" בבונדי. במתחם לומדים ילדים מגילאי גן ועד צעירים בכיתה י"ב. במקום ישנו בית כנסת ומרכז נוער.

חוששים לשלום הילדים (אילוסטרציות: פלאש 90)חוששים לשלום הילדים (אילוסטרציות: פלאש 90)

דברי מנהל המקום, הרב דוד סלאבין, התפרסמו בעיתון היהודי אמריקאי Algemeiner. לדבריו, האירועים האנטישמיים המרובים בסידני גרמו לחשש בקרב חברי הקהילה. המטרה שלהם היא לתת להורים תחושה שילדיהם בטוחים. "מדובר בהגדלת הביטחון העצמי שלנו" אמר הרב סלאבין. "אוסטרליה נפלאה, מדינה אשר נתנה למיעוטים רבים הזדמנויות רבות. אנחנו שמתגוררים באוסטרליה צריכים להיות אסירי תודה, אבל במקביל לא להיות שאננים או חסרי אחריות כאשר אנחנו מדברים על חייהם של צעירים".

ההורים שעדיין מזועזעים מכל התקיפות האנטישמיות נגד ילדים ובבתי כנסת, מקווים שיוכלו להיות קצת יותר רגועים עכשיו. אבל תחושת חוסר הביטחון עדיין מרחפת מעל כולם.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה