"מבחינתי זה יותר מזכייה בפיס"

כך אומרת בהתרגשות נזימה צמח, הזוכה בספר התורה במסגרת ההגרלה הגדולה שערך ארגון הידברות לפני כחודש. בראיון קצר מספרת נזימה כיצד הרגישה כשנתבשרה בידיעה המשמחת, ומה הקשר של אחותה איילה לזכייה

אא
לפני כשלושה שבועות התקיים בערוץ הידברות משדר מיוחד לרגל יום הכיפורים אשר בו הגיע לסיומו פרויקט שנמשך מזה מספר חודשים: כתיבת שני ספרי תורה מהודרים והכנסתם לאתרי קודש. ספר התורה הראשון, יועד להיכנס לציונו של הרשב"י ( רבי שמעון בר יוחאי) ואילו השני חיכה בסבלנות להגיע אל ייעודו - הזוכה המאושר מבין כל משתתפי הפרויקט ברחבי הארץ והעולם. לבסוף, מעט אחרי חצות הלילה, בז בתשרי, הוגרל שמה של הזוכה המאושרת, נזימה צמח מנווה שאנן שבחיפה, או נכון יותר אחותה איילה.
 "אחותי, איילה, היא זו בעצם שזכתה בספר התורה", מבארת לנו נזימה, זו ששמה הופיע במערכת תחת שם הזוכה המאושרת. "היא פנתה להידברות מספר פעמים והתעניינה לגבי פרויקט הקדשת הברכות בכותל ופרויקט כתיבת האותיות לספר התורה. היא שאלה אותי מה כדאי לבקש ואת מי לברך מהמשפחה. ביום הההגרלה, פנתה אליה הגברת יעל ארזי מהידברות, ואמרה שבמידה ואחותי תתרום דרך כרטיס אשראי - היא תיכנס להגרלה. כמובן שהתנדבתי לתת לה את פרטי כרטיס האשראי שלי על מנת שאיילה תשתתף, כי לה אין כרטיס אשראי".
איך נודע לך שזכיתן?
"באותו יום כבר נכנסתי לישון, כאשר אחי לפתע התקשר ועדכן אותי ואת אחותי על הזכייה. הוא ראה זאת בטלוויזיה. לאחר מספר דקות התקשרו אלינו מהארגון והודיעו לנו על הזכייה. אני רוצה לברך בהזדמנות זו את הגב יעל ארזי מהידברות שעשתה מצווה גדולה בכך שפנתה אלינו כמה וכמה פעמים בבקשה לקחת חלק בפרויקט, ובעיקר על אותו יום לפני ההגרלה, היום בו החלטנו להשתתף".
איך הרגשתן ברגע שנודע לכן? האם חשבת שיש סיכוי שתזכו?
"ההתרגשות הייתה עצומה, היינו מופתעות מאוד. זו זכייה בדבר קדוש, מבחינתי הרבה יותר מלזכות בפיס! לא תיארתי לעצמי שנזכה, בכלל לא האמנתי בזה".איך החלה ההיכרות שלך עם ארגון הידברות?
"את הרב זמיר כהן אני מכירה עוד לפני הקמת הערוץ, משמיעת קלטות שלו והשתתפות בהרצאותיו. רק מאוחר יותר שמעתי שיש ערוץ שמשדר יהדות באפיק 97, ומאז כבר שנתיים אני צופה בערוץ. אני מאוד אוהבת לצפות בהרצאותיו של הרב זמיר כהן. במיוחד אני אוהבת את התוכנית שלו בה הוא מקריא פרק בתהילים ומסביר אותו. יש לו ידע עצום במגוון נושאים. אני שומעת גם הרצאות של רבנים אחרים ומקבלת את המגזין מדי חודש. אנחנו מודים לערוץ הידברות שהוא מקרב אנשים ליהדותם, וגם את אלה שרחוקים ממנה. אני אישית שומרת שבת וכשרות כי גדלנו בבית מסורתי, אבל אנחנו לא יודעים הכל, והערוץ מאוד מחזק אותי. תמיד יש מה ללמוד ולהוסיף. אנשים רבים צמאים ונלהבים לשמוע. יעידו על כך האולמות שמתמלאים כל פעם מחדש כשיש הרצאה או כנס".
מה תעשו עם ספר התורה כעת? לאן תתרמו אותו?
"אני באמת לא יודעת, לא חשבנו על זה ברצינות עדיין. יש לי אח שייסד בית כנסת בכרמל. כשהוא הגיע לגור שם לא היה בית כנסת באזור, אז הוא פנה לעירייה, רכש אדמה, הביא קבלן ובנה בית כנסת. אולי נתרום את ספר התורה לשם".
סייעה באיסוף החומרים: לילך סופר הראלי
תגיות:ספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה