לאישה

סודות לאישה המושלמת: את המנהלת! סיפרו לך על כך?

כסף אינו הכל בחיים. אבל כאשר הוא אינו מנוהל באופן הנכון הוא עלול עד מהרה להעלם, והעדרו מציק ומטריד

אא

כסף אינו הכל בחיים. אבל כאשר הוא אינו מנוהל באופן הנכון הוא עלול עד מהרה להעלם, והעדרו מציק ומטריד. האם ניתן לנהל את הכסף שלך כך שיעשה למענך יותר? התשובה המפתיע היא - כן!

לחישוב ההוצאות וההכנסות יש להקדיש מחשבה ותכנון, שכן קל יותר להתמודד עם העדר פריט חיוני - שלא נרכש מחמת העדר מזומנים, מאשר עם הלחץ הנובע מן הצורך לכסות את ה'חור' שיצרה רכישה זו בחשבון הבנק.

בדקי את עצמך. האם את יודעת מהו מחירה של כיכר לחם? האם את זוכרת כמה עלו לך המלפפונים שקנית אתמול? פתחי תודעת קניות. עברי על חשבונות הקניה שלך - לא רק כדי לוודא שלא הוכנסו אליהם מוצרים אותם לא קנית, אלא גם כדי ללמוד את העלויות השונות.

מומלץ לקבוע מראש את סכום הכסף המיועד לחיסכון ולהפרישו מיד לאחר קבלת המשכורת. וותרי על הגישה השגויה האומרת: 'חוסכים את שלא מוציאים' ואמצי לך גישה חדשה 'מוציאים את שלא חוסכים'.

עצמאי או אדם שמשכורתו אינה קבועה צריך לחסוך סכומי כסף גדולים יותר מן השכיר, היודע פחות או יותר מהי ההכנסה הצפויה לו בעתיד.

 לא מומלץ שחשבון הבנק יהיה באופן קבוע ביתרה שלילית. הייתרה השלילית מעידה על אורח חיים שאינו תואם את רמת ההכנסות, והיא נועדה לאפשר גמישות זמנית בלבד. מבחינת עלויות הריבית והתשלומים לבנק - מסגרת משיכת היתר אינה מקור טוב לאשראי, בהיותה המקור היקר ביותר ללקוח במערכת הבנקאית, והריבית עליה גבוהה מריביות אחרות - הנדרשות תמורת הלוואות.

לא כדאי לנהל את החשבון ביתרות הקרובות לסכום המסגרת המאושרת. ניהול תמידי של חשבון הבנק על גבול סכום המסגרת  תחייב אותך לפקח באופן תמידי על התנועות בחשבון, זאת מתוך מודעות לעובדה כי ישנם חיובים (כמו שיקים, למשל) שמועד פירעונם אינו צפוי מראש ואינו ידוע במדויק. עובדה זו מקשה על ניהול החשבון. לפיכך, מומלץ להשאיר "מרחב בטחון" בין היתרה בפועל לבין סכום מסגרת האשראי.

רשמי על לוח השנה תשלומים דחויים שצפויים להיפרע מחשבון הבנק שלך. שימי לב במיוחד לשיקים שמשכת על החשבון וטרם נפרעו, וסכומי החיוב בכרטיסי האשראי העשויים לכלול תשלומים דחויים בגין עסקאות שביצעת בעבר.

 צ'קים מול כרטיס אשראי מחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם הוכיחו כי אפילו מראהו של כרטיס אשראי - ללא השימוש בו בפועל, מפתה אנשים לבצע רכישות גדולות יותר משהיו מאפשרים לעצמם לבצע באמצעות צ'קים ומזומנים בלבד. לצד חסרון משמעותי זה מסייע כרטיס האשראי לחסוך בעלות הפקת הצ'קים ובעלות השורה של כל צ'ק שנכנס לחשבון. הוא גם מרכז הוצאות למועד חודשי אחד ועוזר לשליטה בהוצאות.

כדי לפקח על הוצאות האשראי כרכי את כרטיס האשראי בנייר ובגומיה. לאחר כל חתימה על גבי ספח האשראי, רשמי את הסכום על גבי הנייר בטרם תשובי ותעטפי בו את הכרטיס.

התקשרי לחברת האשראי שלך ובררי האם ישנה דרך להוריד את שיעורי הריבית אותה את משלמת. ייתכן שתופתעי. 

החלטת כי כרטיס האשראי גורם לך לבזבוזים מיותרים? אל תמהרי לגוזרו לשניים... שמרי את כרטיס האשראי בבית, למקרי חירום ותשלומים טלפונים, ורק במידה ותגלי כי אינך עומדת בפיתוי לבצע בו גם רכישות אחרות - נקטי באמצעים דרסטיים.

כדי לעקוב אחר היתרה בחשבון ואחר ההוצאות השוטפות, נוח ויעיל להשתמש באפשרויות השונות לקבלת מידע שמציע הבנק: שירותים טלפוניים המסופקים בבנק, שירותי מידע במכשירים אוטומטיים, וכדומה. כדי לחסוך בתשלומי אגרות מיותרות חשוב לבדוק מראש מהי עלות השימוש בכל אחד מאמצעי מידע אלו.

רשמי את כל ההוצאות וההכנסות שלך. העזרי בטבלה המופיעה בספר זה כדי להכין לך טבלה משלך. ניתן להיעזר גם בקובץ וורד או אקסל במחשב.

קניית מספר מוצרים הנמכרים כעת במחיר מבצע  משמעה - תשלום מראש עבור מוצרים להם תזדקקי רק בעוד חצי שנה! אם ברשותך מזומן כעת, ואינך זקוקה לו לכל צורך אחר, מה טוב. אולם אם הינך משלמת ריבית על האובדרפט שלך - ייתכן כי עלות הריבית גבוהה משיעור ההנחה שתקבלי בחנות!

צרכניה רחוקה וזולה מפתה נשים רבות. אולם כדי לדעת האם הקניה באמת כדאית - יש להביא בחשבון את דמי הנסיעה לחנות ואת עלויות המשלוח, להם לא היית נזקקת במידה והיית רוכשת מוצרים אלו בסמוך לבית. רק אם גם לאחר חישוב זה עדיין נמוכה עלות הקניה מעלות הקניה בסמוך לבית, וההפרש מצדיק את הזמן והמאמץ, המשיכי בהרגלך זה.

הרצון האימהי להעניק לילד את כל צרכיו ומשאלותיו עלול לפתח בילד זלזול כלפי כסף, ולהקשות עליו לנהל את כספו כאשר יגדל. הורים רחומים באמת חוסכים מילדם צער עתידי זה כשהם מלמדים אותו לחסוך, לוותר ולהסתפק במועט.

לאחר מספר חודשים בהם ניהלת פנקס הוצאות תוכלי לנסות לבדוק באלו תחומים הוצאותיך גדולות משחשבת - ולנסות לחסוך.

בדקי אלו דברים ביכולתך לעשות בכוחות עצמך - בעלות פחותה. האם ביכולתך לוותר על חוג התעמלות - ולהתעמל בבית, או לבצע הליכה באוויר הצח במקום על גבי המכשיר במכון הכושר? האם ניתן לוותר על קניית העיתון מדי שבוע - ובמקום זאת לרכוש מנוי לספריה? בכל בית ניתן למצוא מספר סעיפי חיסכון כאלה, הדורשים שינוי הרגלי חשיבה, אך אינם פוגעים ברמת החיים - ולעיתים אף מעלים אותה.
ואל תשכחי - את ובני ביתך יהיו אלו שיהינו מן הכסף שיחסך כתוצאה מביטול הוצאות אלו.

האם התרגלת  ל'מותרות' קטנות אליהם מפתים אותנו היצרנים השונים? האם לדוגמא ניתן להחליף את תרסיס ניקוי החלונות שלך במי סבון? האם ניתן, בעידן המצלמה הדיגיטלית, לפתח רק מעט תמונות ואת הייתר לשמור על גבי תקליטור? האם ניתן להחליף חלק ממנות החלבון - בחלבון צמחי, כמו קטניות, ובכך להקטין את ההוצאה על המזון - ואגב כך גם את כמות השומן הרווי שבאוכל?

לעיתים הניסיון לחסוך עולה לנו כסף רב. כך למשל רכישת 'אופה לחם' כדי להוזיל את עלויות הלחם, עלולה להתברר כבזבוז במקרה ובו עקרת הבית מגלה כי זמנה אינו פנוי ואין ביכולתה להקדיש מאמץ נוסף כדי לאפות את לחם לתצרוכת ביתה. גם הניסיון להכין פשטידה כדי לנצל שאריות לחם, עלול להתברר כטעות, אם הפשטידה אינה מחליפה את המנה העיקרית או התוספת - והיא משמשת רק כמאכל נוסף, משמין ומיותר. במקרה כזה מוטב היה לטחון את הלחם לפרורים ולהשתמש בו בעתיד לציפוי שניצלים וכדומה.

לעיתים לצד החיסכון חשוב להגדיל את מקורות ההכנה. נסי לברר (והקדישו לזה זמן ומאמץ) מהי המשכורת שאנשים אחרים מקבלים תמורת עבודה זהה לזו שאת עושה. ייתכן שתופתעי לגלות כי אנשים אחרים מקבלים תמורה גבוהה יותר עבור אותה עבודה בדיוק! ייתכן שכל שעליך לעשות כדי לשפר את מצבך הכלכלי הינו לבקש העלאה במשכורת, ויתכן שעליך להקדיש זמן (וכסף) ללימודים והשתלמויות שיעלו את מדרגת השכר שלך.

ספרי לאנשים שאת מחפשת עבודה וצייני באיזו עבודה את מעוניינת. היי נכונה להשקיע מאמץ וזמן כדי להצליח ולמצוא מקום עבודה אחר.

תגיות:אישהטיפוחעקרת בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה