לאישה

סודות האשה המושלמת: חיסכון

החיסכון הינו הדרך הפשוטה להגדיל את האפקטיביות של סכומי הכסף שברשותנו

אא

לו היינו יכולים לשתול בחצר עץ קטן, עליו צומחים היו מטבעות ושטרות היינו מוכנים לטרוח רבות, לשתול ולהשקות לנקש ולזבל - בציפיה ליום בו נתחיל לראות פירות. החיסכון הינו הדרך הפשוטה יותר לבצע את אותה פעולה - ולהגדיל את האפקטיביות של סכומי הכסף שברשותנו.

חשמל

האם את מודעת לעובדה כי נורה פלורוסנטית מספקת אור חזק פי שלושה מנורה רגילה תמורת אותו כוח חשמלי? ובעברית פשוטה יותר נורה פלורוסנטית בהספק של 40 וואט מאירה באותה המידה כמו נורת להט של 150 וואט. ואם לא די לך בחיסכון הקודם נספר לך כי אורח חייה של הנורה הפלורוסנטית גדול פי שבע מאורך חייה של הנורה הרגילה.

משקעי אבנית בקומקום גורמים לצריכת אנרגיה גבוהה יותר לחימום המים, לכן מומלץ לדאוג להסרת האבנית המצטברת על גוף החימום של הקומקום, מלבד כסף תוכלי לחסוך בדרך זו גם רגעים יקרים של בוקר.

לפני ביצוע  כל עבודת שיפוץ ו/או ניקיון יסודי יש לוודא קיום מפסק פחת תקין בלוח החשמל! החיים יקרים יותר מן השנייה שנדרשת לשם ביצוע בדיקה זו, הפשוטה הרבה יותר משהיא נשמעת! בצעי זאת כך: קומי ממקומך וגשי עם הספר אל לוח החשמל. כאשר תגיעי לשם המשיכי וקראי את ההוראות הבאות.    הגעת?      נפלא. כעת חפשי את המתג הקטן הנמצא לצד ידית ההפעלה (זו שאת מרימה כאשר לפתע פתאום כבה האור בכל חדרי הבית). לחצי עליו.

כעת אמורים ילדים מבוהלים להתלונן על החושך הפתאומי ועל היאלמותה דום של המוזיקה המתנגנת מן הטייפ. במידה והתאורה והחשמל בבית לא הפסיקו את פעולתם – או במקרה בו קפצה הידית אך סירבה להינעל מחדש במקומה כאשר ניסית לשוב ולהפעיל את הזרם החשמלי – משמעות הדבר היא שעשית מעשה חשוב מאוד בבדיקה זו – שכן ממסר הפחת פגום ובמקרה של התחשמלות היה הדבר עלול להגיע לכדי סכנת מוות.

כלל בטיחות ישן ומוכר, הראוי לרענון, קובע: אין לנקות כלי חשמל בעודם מחוברים לתקע! וכאן לא תעזורנה התחמקויות והתנצלויות. אין ברירה אחרת. החיים יקרים הרבה יותר מן השנייה הדרושה לפעולה הזו.

אין להשתמש בשקע רופף, או בשקע שהצהיב/התפחם.

לחיסכון בחשמל וליעילות בשעת השימוש במזגן - יש לנקות את הפילטר אחת לחודשיים.

חוסר בגז במזגן - נובע על פי רוב מדליפה. יש לאתר את מקום הדליפה כדי למנוע חוסר גז חוזר

לאחר שכלי חשמלי כלשהו נרטב אין לחברו לחשמל עד להתייבשות מלאה. קצר שיווצר בעקבות לחות במערכת החשמל של המכשיר עלול לגרום לקיצור חייו של הכלי ולהבאת סופו באופן מהיר ומידי.

בשעת הדחק ניתן להשתמש במייבש שיער כדי להחיש את תהליך ההתייבשות

כתמים צהובים הנוצרים על ציפויים החיצוני מכשירי חשמל לבנים ניתן לנקות באופן הבא: מהלי 1/2 כוס אקונומיקה ב-1/4 כוס אבקת סודה לשתייה ו-4 כוסות מים חמים, שפשפי את הכתמים במטלית ספוגה בתערובת, המתיני כעשר דקות, נקי שנית באמצעות מטלית נקייה ולחה, נגבי ויבשי.

 גז

בעת הבישול כדאי לכסות את הסיר במכסה המתאים לו בדיוק, חיפוש אחר מכסה כזה אומנם יגזול זמן, אבל את אותו משך זמן תרוויחי (בתוספת ריבית והצמדה) בקיצור זמן הבישול המיועד של התבשיל.בנוסף לכך מכסה האוטם חלקית את הסיר אינו מונע בזבוז אנרגיה המשמשת לחימום, ומבחינת האנרגיה המבוזבזת שווה סיר מכוסה למחצה לסיר שאינו מכוסה כלל.

אם יש בידך זמן רב, והתבשיל אותו את מכינה אינו מתקלקל בבישול ממושך, אפשר להקטין את שלהבת האש כאשר מגיע התבשיל לרתיחה, אומנם זמן הבישול יארך, אבל החיסכון באנרגיה יכול להגיע ללמעלה משלושים אחוז.

מים

ניתן לחסוך במים בעת צחצוח השיניים אם לצורך שטיפת הפה משתמשים בכוס ולא במים הזורמים, לשם המחשה והבהרת הדבר נסי נא לאטום בפקק את הכיור ולהתבונן בכמות המים המצטברת בה בעת שטיפת הפה.

תכולת הניאגרה היא כשמונה ליטרים של מים, ואם תנסי להכפיל עשר הדחות ליום ב365 ימי השנה תגיעי למספרים העולים על הניחוש הגדול ביותר שלך - - -  אמצעי פשוט לחיסכון במים הוא להכניס אל הניאגרה בקבוק פלסטיק מלא מים ולהציבו בקצה הניאגרה, לאחר מכן הורידי את המים פעם פעמים על מנת להיווכח שהדבר אינו מפריע לפעילות הניאגרה, השיבי את המכסה למקומו - והמשיכי להשתמש כרגיל.

תגיות:אישהטיפוחעקרת בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה