לאישה

סודות לאישה: לחיות בפשטות, להתנהל בחכמה

הצעד הראשון בדרך לשיפור הניהול הפיננסי שלכם הוא מעבר לחיים פשוטים יותר

  • י"ז אלול התשע"ד
אא

הצעד הראשון בדרך לשיפור הניהול הפיננסי שלכם, הינו מעבר לחיים פשוטים יותר, חיים שיש בהם כל מה שדרוש לכם, לא יותר מדי – וגם לא פחות מדי.

הבדילי בין 'עוני' לבין 'הסתפקות במועט'. עוני אמיתי הינו אילוץ המשפיע על הגוף והרוח כאחד, וגורר בעקבותיו תחושות שליליות כמו צער וכעס. הסתפקות במועט, לעומת זאת, נעשית מתוך בחירה, ומתוך תחושה כי צרכינו מסופקים במלואם. תחושה המעניקה שלווה ועוצמה.

משמעותה של 'הסתפקות במועט' הינה קבלת ההחלטות הנכונות, ויכולת להבחין בין צרכים  אמתיים לבין צרכים-מדומים המתעוררים רק בגלל השפעות חיצוניות, כגון פרסומות, רכישות של ידידים וכדומה.

בדקי כמה פעמים את אומרת  'אני צריכה את זה' כשכוונתך היא לומר 'אני רוצה את זה'? את צרכיו האמיתיים של האדם אפשר לספק בקלות, אבל רצונותיו הם בלתי מוגבלים. לצד זאת הימנעות מסיפוק צרכים אמיתיים היא מכאיבה ומצערת, כשלעומתה וויתור על רצון הוא אומנם קשה אך אינו מותיר משקעים לאורך זמן.

דרך מהירה להתחיל לחסוך קצת כסף היא לנסות ולבטל הוצאות קבועות כמו מנוי לעיתון, חוג יקר, עוזרת בית קבועה וכדומה. תוכלי לחזור להרגליך אלו (אם עוד תחושי בכך צורך) לאחר שהחובות שלך יכוסו ו/או מצבך הכלכלי ישתפר.

שימו לב שכאשר אנו רוכשים דברים אנו מנסים לפעמים:

 להפיג את תחושת השעמום שלנו או של הילדים (נכון, צעצוע חדש עשוי באמת להעסיק אותם-אותנו תקופת מה, אבל האם לא עדיף להקנות להם כלים ליהנות עם חברים או להעסיק את עצמם?)

להתקבל לקבוצה חברתית (האם אנו באמת רוצים בחברים המעריכים אותנו רק בשל החפצים שאנו רוכשים? גם ילדים יודעים לענות תשובה כנה על שאלה זו!)

להפגין את ההצלחה, הכישרונות וההישגים שלנו (ואם כן, מוטב שנתחיל בזריזות לשדרג את מערכת המידות והערכים שלנו!)

השתדלי להימצא זמן רב יותר בחברתם של אנשים בעלי הלך מחשבה דומה לשלך. אין הרבה דברים המקשים על הסתפקות במועט כמו חברים הרואים לעצמם מטרה בחיי פאר ובזבזנות.

תגיות:אישהעקרת ביתטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה