חדשות בארץ

סירבה לעבוד בשבת - פוטרה, ותקבל פיצויים

אישה דתית ממרכז הארץ ביקשה לעבוד בקניון, הצהירה שהיא שומרת שבת, ונדחתה. בית המשפט פסק לפצות אותה

אא

היא חיפשה עבודה, פנתה לחברת כוח אדם, והבהירה שהיא שומרת שבת. כשהתאימו לה עבודה בעמדה בקניון בראשון לציון, הוסבר לה מטעם חברת כוח אדם שלא תהיה בעיה עם עובדת היותה שומרת מצוות.
כשהגיעה להנהלת הקניון, נערך לה ראיון נוסף על ידי נציגה שאחראית על העמדות. לאחר מכן עברה התלמדות וחפיפה, והתחילה את המשמרת הראשונה שלה. כשהגיעה למחרת למקום העבודה, הופתעה לקבל שיחה מנציגת חברת כוח אדם, שהבהירה לה שהתפקיד שהוצע לה - אינו מתאים לה בשל סירובה לעבוד בשבת.
בפסק דין תקדימי, פסקה שופטת בבית הדין לעבודה בתל אביב, כי מסיקים שפותחים בשבת, צריכים להעסיק עובדים שאינם מוכנים לעבוד ביום המנוחה. השופטת נטע רות, קבעה, כי אותה עובדת תקבל פיצויים בסך 7,500 שקל, מאחר ולפי חוק העובדה, מעסיק, או מעסיק פוטנציאלי, חייב לבצע התאמה סבירה של עובד כדי לאפשר העסקה של מי שמסרב לעבוד בשבת בשל פגיעה בדת.
הסכום שנקבע לעובדת, לא נחשב גבוה, משום שמועמדות האישה נדחתה ממניע כלכלי - שכן לא שווה למעסיקים לתת לה עבודה אם אינה פעילה בשבת. אך השופטת פתחה פתח לעובדים שפוטרו בשל מניעים דתיים, כאלו שפוטרו באופן ברור משום שסירבו לעבוד בשבת, ואז, פסקה השופטת, יש מקום לפיצוי גבוה יותר.

תגיות:עבודה בשבתפיטוריםפיצויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה