מוזיקה יהודית

רועי ידיד: "לא ממהר לעשות הבדלה, שלא תהיה הרגשה שהשבת בורחת"

הוא מתפלל בכל שבת בבית כנסת אחר, משקיע זמן ללימוד עם כל אחד מהילדים באופן אישי, ומתבל את השבת בהרבה שירה. מלבד זאת הוא שונא להתארח, אבל חולם לארח את אביתר בנאי, ולא ממהר להוציא את השבת. רועי ידיד מתארח ב"השבת שלי"

אא

מהי השבת עבורך?

"השבת זהו יום שכל ימות השבוע סובבים סביבו. מיום ראשון, אני כבר מחכה להגיע לשבת קודש. בלי יום השבת אני אישית הייתי הולך לאיבוד. קדושה. משפחתיות. מנוחה".

מהו סדר היום שלך בשבת?

"בערב שבת, אני הולך עם ילדיי לבית הכנסת לקבלת שבת וערבית. אחרי התפילה, שרים ביחד (אבל כולם ואי ואבוי למי שלא) 'שלום עליכם' ו 'אשת חיל', עושים קידוש ויושבים לסעודת השבת המתובלת בדברי תורה ושירי שבת. זו גם ההזדמנות סופסוף, להקשיב למה שיש לאשתי וילדיי לומר בכובד ראש, לב פתוח ואוזן קשבת והכל בנחת ובלי הטרדות היומיומיות. לאחר ברכת המזון, עוברים על פרשת השבוע בטעמי המקרא לפני השינה.

"בבוקר, שוב קמים בשמחה לתפילת שחרית וחוזר כמו בערב שבת. לאחר סעודת השבת אני הולך ללימוד חברותא קבוע, ואז תפילת מנחה ומנוחת צהריים. אחר כך, אני יושב עם ילדיי על כל לימודי הקודש (תורה, נביאים, משנה וגמרא) שהם למדו בשבוע החולף בבית הספר, כל אחד לפי תורו. לאחר מכן סעודה שלישית ואז ערבית של מוצ"ש".

איפה אתה מתפלל בשבת?

"בקיבוץ חפץ חיים, בו אני גר, יש שלושה מניינים ברוך ה'. כך שיוצא לי שבת אחת להתפלל בנוסח אשכנז, שבת שנייה להתפלל בנוסח מרוקאי, ושבת שלישית בנוסח תימן. כך יוצא לי ולילדים לטעום מכל העולמות והנוסחים".

שיר שבת אהוב במיוחד?

"'יודוך רעיוני', כי זה שיר ששרו לי ההורים שלי כשהייתי ילד". 

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח?

"לא אוהב להתארח בשבת, זה מוריד לי מערכה של השבת, (אלא אם כן היה אפשר להתארח באוהלו של אברהם אבינו). לארח - בשמחה תמיד. הייתי רוצה לארח את אחד האמנים שחזרו בתשובה, כמו אביתר בנאי,  או עמיר בניון. לשמוע מהם, איך ההרגשה של השבת לאחר התשובה, וגם להעניק להם מקדושת השבת בביתי".

מה מיוחד בשבת אצלך משאר ימי השבוע?

"הכל. אין שום דבר הדומה לשאר ימות השבוע. המטען לנפש בגלל כל מה שמנינו לעיל הוא בעל ערך עליון שלא יסולא בפז".

מה הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש?

"מנסה למשוך את שבת עוד קצת עם הילדים. לא ממהר לעשות הבדלה, שלא תהיה הרגשה שהשבת בורחת, ואז עושה הבדלה מוזיקלית בשירים וניגונים, כדי להוסיף עוד קצת בהרגשה מהקודש על החול. אז אני מתפלל יחד עם כל בני משפחתי, שיהיה לנו שבוע טוב בע"ה".

רועי ידיד, 34, נמצא בעסקי המוזיקה כבר מגיל 15, אז הופיע באירועים קטנים כמו בר מצוות ובריתות. עם חלוף השנים החיידק המוזיקלי לא הרפה, וידיד עבר את טבילת האש הרצינית הראשונה כסולן ראשי בתזמורת הרבנות הראשית של צה"ל, שם עבד צמוד לצד המנצח מונה רוזנבלום.

משך שנים אחר כך, התעסק בעיקר במוזיקה חסידית, והופיע עם הלהקה שלו, "ענבי הגפן", איתה הוא ממופיע עד עצם היום הזה. במרוצת השנים הוציא ידיד ארבעה אלבומים, כשהחמישי צפוי לצאת ממש בקרוב. בינתיים, תוכלו ליהנות מטעימה מתוכו...

תגיות:מוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה