כתבות מגזין

גד אלבז: כבר לא הילד של אבא

כולנו זוכרים אותו כילד חמד ששר עם אבא שלו מגיל צעיר בהזדמנויות שונות, אבל מסתבר שהשנים עשו לו רק טוב, וגד אלבז התבגר הרבה מאז. לקראת צאת האלבום ה-11 שלו, הוא מספר על הקריירה החדשה בחו"ל, המוזיקה, המשפחה - והשילוב ביניהם

אא

הדיסק האחרון של גד אלבז היה אמור להיות בכלל כרטיס ביקור. זה התחיל, בכל אופן, מניסיון לייצר כרטיס ביקור ייחודי עבורו, שהתהליך הוליד השראה והתפתח עד מהרה לדיסק שלם. כן, גם בחו"ל. החדשה היא, שגד אלבז מפתח בימים אלה קריירה ענפה ומבטיחה גם בחו"ל, בה הוא מתחדש יחד עם אלבום חדש.

את גד אלבז, 32, כאמור, כולנו זוכרים כילד המתוק ששר עם אביו, הזמר בני אלבז, כבר בגיל שבע, את הלהיט "זה לא קשה לחזור בתשובה", שזכה להצלחה מסחררת באותם ימים. מאוחר יותר, בהשפעת אביו, החל לפתח קריירה עצמאית, וכבר בגיל 17 הוציא את אלבומו הראשון, שנקרא "ללכת בדרכים ישרות".

שנה מאוחר יותר, הוציא אלבום שני, אולם לעיקר הפריצה שלו זכה דווקא עם האלבום השלישי, שנקרא "משמעויות", ורבים משיריו זכו להצלחה גדולה, ביניהם השיר "הלילה זה הזמן", שהוציא בשיתוף פעולה עם הראפר אלון דה לוקו. עם השנים המשיך להוציא אלבומים נוספים שזכו להצלחה, ולהכרה בו כמוזיקאי מוביל ומוכשר. בשנת 2008 אף היה לאחד האמנים הדתיים הראשונים שהופיעו מעל הבמות בקיסריה.

כיום, חמש עשרה שנה בלבד אחרי ההופעות הראשונות, כילד צעיר יחד עם אביו – אלבז הוא כבר שם דבר במוזיקה היהודית, שמוציא בימים אלה אלבום חדש בשם "גד אלבז מגיש: אלבום החופה והתפילה". האלבום נחשב לראשון מסוגו, כיוון שהוא בנוי מלא פחות מ-16 שירי חופה מרגשים, המוגשים בצורת סידור לבן ויוקרתי - עם כיתוב מוכסף וכריכת עור. בנוסף, 'הסידור' אף מאגד בתוכו אוסף תפילות ליום החופה, המיועדות במיוחד לחתן ולכלה.  

גד אלבז בהופעה בדרום אפריקה (צילום: אינגריד סיף) גד אלבז בהופעה בדרום אפריקה (צילום: אינגריד סיף)

"המטרה בעשייה הזו הייתה להעניק מתנה ייחודית ממני, לחתנים וכלות", הוא מסביר את הרעיון שעומד מאחורי האלבום. "יתרה מכך, למרות שהושקעו באלבום הזה מיטב המשאבים המחשבתיים והכלכליים, הוא יימכר בעלות של אלבום רגיל בלבד, כי המטרה שלי היא לשמח חתן וכלה נטו, וכדי שאנשים ימשיכו לרכוש מוזיקה וליהנות ממוזיקה, ולא יירתעו ממחירים מרקיעי שחקים".

כאמור, מרבית השירים באלבום, לקוחים מן המקורות, ואילו השאר הם חומרים מקוריים. את השירים, אלבז מבצע כבר בחופות שונות בהן הוא מוזמן להופיע, בארץ ובחו"ל. לדבריו, השאיפה היא לצאת עם אלבום שכזה מדי שנה בשנה - כאשר בכל שנה תצא מהדורה חדישה ומפוארת יותר.

מלבד האלבום השיק אלבז גם סינגל בשם "עם סגולה" שלווה בקליפ מושקע, בהפקה יוקרתית שצולמה בחו"ל.

הסינגל מראה שהיום אתה מנסה לדבר גם עם הקהל שמעבר לים. מה קורה באמת עם הקריירה שלך בחו"ל?

"נכון. מדובר ברצף של שירי חופה שאני מתעתד לבצע בחו"ל. זו נישה חדשה יחסית שאני הולך לפתח, מאחר ושם כל המושג הזה של שירי חופה פחות מוכר. אמנם ישנם אמנים נוספים ששרים בחופות בחו"ל כבר למעלה מחמש שנים, אבל זה עדיין נחשב לתחום חדש יחסית. הקליפ הזה הוא Level אחר לגמרי, וגם התגובות שאנו מקבלים עליו הן בהתאם. הרבה אנשים אומרים לי שהם מתחברים אליו, משום שהוא משדר להם קדושה ואמת".

גד אלבז. משמח חתן וכלה (צילום: משה עזריאל) גד אלבז. משמח חתן וכלה (צילום: משה עזריאל)

מלבד עובדת היותו מוזיקאי, בפן האישי, אלבז גם נשוי למורן, שגם כותבת לו מדי פעם שירים לאלבומים, ויחד הם הורים לשלושה ילדים. הדבר יוצר קושי בתמרון בין המחויבויות השונות, שהם גם שתי האהבות הגדולות של חייו: מוזיקה ומשפחה. אז איך משלבים, אתם שואלים? "עם הרבה תפילות", הוא עונה. "אל העשייה שלי אני מתייחס בחרדת קודש, כי אני רואה בה סוג של שליחות ויותר מזה. אני יודע שבזכות שירים שלי, הרבה אנשים שקודם לכן לא שמרו תורה ומצוות - פילסו את דרכם ליהדות. אין ספק שאם אתה נותן מאה אחוז ממך למשהו – אז תחום אחריות אחר שלך נפגע. לכן זו נקראת שליחות, כי יש כאן גם מסירות נפש. כמי שגדל בעצמו עם אבא שנאלץ להיות הרבה מחוץ לבית, אני מכיר את התחושה, ומשתדל לפצות על כך את ילדיי, ולצמצם את הפער ככל שניתן".

אפרופו משפחה, שאלה מתבקשת: כבן של בני אלבז, זמר שזכה להצלחה גדולה, יש רגעים שאתה עדיין מרגיש כמו "הבן של", ולא גד אלבז בזכות עצמך?

"זה לא סוד שהקשר שלי ושל אבי הוא די טוב, והתחיל עוד מקטנות, כששרנו יחד. ודאי שבזכותו נחשפתי לכל העשייה הזו. אבל היום, הנוכחות שלי על הבמה, כבר לא קשורה לעובדה שאבי זמר. הקהל שלי כיום הוא כה אדוק, שכבר אין לי את הצורך או את הסיבה להיתלות על כישוריו או תמיכתו של אבי, מהבחינה הזו.

"עם זאת, ודאי שאנחנו חברים טובים. אנחנו עושים מוזיקה יחד, אני מתייעץ איתו כשאני מקבל החלטות מקצועית – אבל מכאן ועד להגיד שההצלחה היא הודות לעובדה שאני בנו, הדרך ארוכה. לפני שבע שנים עוד יכולת להגיד את זה, היום – ממש לא".

 

תגיות:מוזיקה יהודיתגד אלבז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה