חדשות בארץ

גוש בגודל תפוז הוצא מקיבת חולה ללא ניתוח

את פלאי הטכנולוגיה ניצלו במכון גסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי פדה פוריה והקלו מאוד על חוסה ממעון לבעלי מוגבלויות, שהצליחה לאגור בבטנה גוש בגודל תפוז, שעשוי היה מכל מה שלא דמיינתם

אא

פלאי הטכנולוגיה? למרכז הרפואי פדה בפוריה, הגיעה חוסה ממעון לבעלי מוגבלויות, עם תלונות על הקאות חוזרות ונשנות. בבדיקת גסטרוסקופיה, נמצא בבטנה של המטופלת, 31, גוש בגודל של תפוז, מורכב מחוטי חשמל, גומי, עץ, עטיפות שונות, פלסטיק, ועוד.

מה קורה כשמערבבים קולה ומים?

סכנת הכחדה: הכרות עם בעלי חיים שעשויים להיעלם בקרוב

לגוש הגדול הזה לא היה סיכוי לצאת מגופה של החוסה, והוא היווה סיכון גדול לבריאותה שכן הוא עלול ליצור כיבים ודימומים, לחסום את הקיבה ולגרום לכאבים והקאות בלתי פוסקות.

הצוות הרפואי עם הגוש המפתיע (צילום: מיה צבן דוברת ביה"ח פוריה)הצוות הרפואי עם הגוש המפתיע (צילום: מיה צבן דוברת ביה"ח פוריה)

הנטייה הראשונית של הצוות הייתה לנתח את המטופלת, אולם בהחלטה משותפת, להקל על סבלה, ולגרום לה לכמה שפחות פעולות כירורגיות מסובכות וארוכות, החליטו על מבצע מיוחד בשיטת גסטרוסקופיה. במשך חמשה ימים, הם הוציאו מגופה את מרכיבי הגוש, כשהם מפרקים אותו בעדינות בעזרת מכשור מתקדם.

"ניקינו את הקיבה לגמרי, ללא שום גופים זרים וללא שום פגיעה או דימומים כתוצאה מהליך הוצאת החלקים", מסרו בבית החולים. "השתמשנו בצינור מיוחד מהפה עד לקיבה, שדרכו נכנסים והוא מגן על הוושט. חסכנו לחולה כאב שכרוך בניתוח גדול ופתיחה של הבטן וגם תקופת החלמה ממושכת. המטופלת שוחררה לביתה אחרי מספר ימים כשהיא מרגישה טוב ואוכלת כרגיל".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה