חדשות בארץ

תושבי זרעית מתריעים: מנהרות תחת הבתים

הם פנו לכוחות הביטחון שוב ושוב, עד שהחליטו להביא קבלן גידור פרטי. הוא מצא הוכחות לקיום מנהרות תחת בתיהם. ואל תגידו להם שהאדמה באזור קשה. תופעות הטבע והגשמים - מאפשרות קרקע פורייה לחפירות

אא

כבר במהלך ימי צוק איתן, ביקשו תושבי הצפון הבהרות לגבי מיקומם הם. בעוד עיר המנהרות בעזה התגלתה במלוא אימתה, חששו התושבים כי גם הם נתונים למתקפה תת קרקעית שאין איש יודע עליה. הם התריעו, וביקשו, ויזמו פניות למערכת הביטחון, אך נענו בביטול דבריהם.

ניסים שטרם הכרתם בצוק איתן

תופעה מדהימה בחולות עזה 

בכתבה שהביא אתר וואלה! הם מספקים הוכחות לפעולות התושבים באזור הגבול הצפוני שנאלצים לשמור על עצמם, שכן אין מי שיעשה זאת במקומם. מזה מספר חודשים שתושבי זרעית שעל גבול לבנון, שומעים רעשים תחת חלונות חדריהם בבתים. לאחרונה הם החליטו שלא לסמוך יותר על הבטחות הבדיקות של כוחות הביטחון והזמינו מיוזמתם קבלן גידור. ביום חמישי האחרון שיגר עופר שמיר, מזכיר המושב, מכתב נחרץ ותקיף לאלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן: "לאחרונה ביצענו בדיקות מקיפות בעזרת קבלן גידור בשם ששון יחזקאל, ובעזרת טכנולוגיה פשוטה זיהינו את נתיב המנהרה, שחוצה את המושב לרוחבו, המתחילה בכפר מרווחין שבדרום לבנון וממשיכה ביציאה הדרומית של המושב".

"לא מדובר בקבוצת מבוהלים, אלא בתושבי הצפון המנוסים לאורך השנים בחיים צמודי גדר. לי, כמזכיר היישוב, ולוועד ההנהלה, ברור לחלוטין שקיימת מנהרה המובילה לזרעית. איננו מוכנים לחוסר מעש בנושא זה, העניין בדמינו, תרתי משמע".

את הבדיקה עורך יחזקאל בעזרת שני חוטי ברזל אותם הוא מחזיק בשתי ידיו כשהם מקבילים זה לזה. כשהם נצמדים זה לזה, מסביר יחזקאל, מדובר בסימן להימצאות תשתיות מכל סוג מתחת לקרקע. "באחת הנקודות שבדקתי, החוטים נצמדו כל הזמן אחד לשני בשטח שרוחבו מטר – מטר וחצי ולאורך של מאות מטרים. זה היה ממש כמו פאזל שהושלם. התוואי של המנהרה עבר ממש בסמוך לבתים שבעליהם התלוננו על רעשי חפירות. הדבר הזה מעורר חשד כבד שמדובר במנהרה", אמר יחזקאל. הוא מבהיר כי בשל הטכניקה הזו, בה הוא משתמש קרוב לעשרים שנה, מעולם לא פגע בתשתית תת קרקעית בעבודתו.

"אנחנו מרגישים שמטייחים אותנו ומעדיפים לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח. החלטנו שאנחנו לא פוסלים שום דבר ומשם התחלנו לעשות סריקות בכל שטח היישוב", אומר יוסי אדוני, יו"ר ועד מושב זרעית וסגן ראש המועצה האזורית מעלה יוסף.

"בפעם האחרונה שהוא בא לזרעית הגענו כבר לקצה הדרומי של המושב, ורק 25 מטר דרומית מהמושב, בשטח של יער סבוך, הפסיקו להופיע הסימנים. בדקנו בהיסטוריה של היישוב ומצאנו שמעולם לא היו במקומות הללו תשתיות ושלא מתוכננות במקום עבודות תשתית. העובדה שלא נמצא פתח של מנהרה, לא אומרת כלום. יכול להיות שכמו בעזה, גם כאן החיזבאללה לא סיים את החפירה או החליט להשאיר את חפירת החלק האחרון של המנהרה ליום שבו הם יתכננו לבצע חדירה לשטח ישראל".

לטענת רבים כי האזור בעל אדמה קשה לחפירות, מסבירים מומחים על הימצאות חללים קארסטיים - סלע גירני, רבים באזור. הגשמים הרבים בצפון שחודרים מתחת לאדמה, נפגשים עם אותם חללים ויוצרים חללים נוספים שמאפשרים גישה נוחה לחפירות.

"מדובר כאן בחיים שלנו וזאת לא קלישאה" אמר אדוני. "אנחנו מבקשים מהצבא לעשות בדיקות אמיתיות במתווה שסומן כדי לשלול או לאשר קיומה של מנהרה. במידה שהם לא יעשו את זה, אנחנו נעשה את זה בעצמנו".

בצה"ל מתעקשים על ביצוע פעולות ביטחון שוטף מצדם, ומבהירים שכל פנייה נענתה בבדיקה ונשללה לאחר מכן. "עם זאת, בעקבות פניית התושבים תתקיים שיחה נוספת להבהרת הנושא. נציין כי מתקיימת פעילות ענפה לפיתוח טכנולוגיות חדשות".

תגיות:איום המנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה