חדשות בארץ

המזרחן ד"ר מרדכי קידר: מדינת חמאס, גם ביהודה ושומרון

תוצאות סקר עומק לאחר מלחמת 'צוק איתן': החמאס מתחזק לא רק בעזה

  • י"ב אלול התשע"ד
אא

תהליך אוסלו שהחל לפני יותר מעשרים שנה אמור היה להקים ישות פלסטינית בראשות יאסר ערפאת אשר "תטפל בחמאס בלי בג"ץ ובלי בצלם", כדברי ראש הממשלה אז, יצחק רבין. מה שקיבלנו היום הוא ההפך הגמור: חמאס הוא הכוח המנצח בקרב האוכלוסייה, לא רק ברצועת עזה אלא גם ביהודה ושומרון. התמונה הזו עולה באופן בולט מסקר דעת קהל שערך "המרכז הפלסטיני למחקרים פוליטיים ולסקרים", הפועל ברמאללה.

קראו עוד: 

מי מופתע מ"מדינת האסלאם"?

ניסים שטרם הכרתם בצוק איתן

המכון ערך סקר בעקבות מבצע "צוק איתן" והממצאים שהעלה הסקר מציגים את התמונה הבאה: הנשיאות הפלסטינית: אם ייערכו היום בחירות כשהמועמדים הם מחמוד עבאס ואסמאעיל הניה, עבאס יזכה רק ב-32% ואילו הניה מקבל שיעור כמעט כפול: 61%. מעניינת לא פחות החלוקה הפנימית של השיעורים הללו: ברצועת עזה הניה מקבל 53% ואילו ביו"ש הוא מקבל 66%. עבאס מקבל 43% בעזה, ורק 25% ביו"ש, פחות ממחצית התומכים בהניה. המשמעות היא שבכל מקום השולט פחות פופולארי מהאופוזיציה. זו תגובה טבעית למצב שבו השולט עומד לביקורת בעוד המתנגד לו איננו נושא באחריות ולכן אינו זוכה לביקורת שלילית. שיעור ההשתתפות בבחירות – משתנה חשוב כשהוא לעצמו – יהיה במקרה זה 77%.

אם המועמדים יהיו אסמאעיל הניה ומרואן אלברגותי יזכה הניה ב-49% ואילו ברגותי ב-45%. זו הפעם הראשונה שמועמד חמאס גובר על "גיבור" דור הביניים של אש"ף, דור המקבל לידיו את הנהגת הארגון ככל שבני הדור הראשון מזדקנים ועוזבים את הזירה. גם אם הבחירות לנשיאות תהיינה בין שלושה מועמדים, הניה, ברגותי ועבאס, זוכה הניה ב-48%, ברגותי ב-29% ועבאס רק ב-19%. משמעות פרט זה היא שכמחצית תושבי הרשות הפלסטינית הם בלב ונפש עם חמאס, בלי קשר עם זהות מועמד אש"ף.

הבחירות למועצה המחוקקת נותנות תמונה דומה למדיי: חמאס זוכה ב-46%, אש"ף ב-31% וכל שאר הרשימות – 7%. המעניין הוא שלא פחות מ-17% - שישית מהנסקרים – לא החליטו על עמדתם. שיעור זה כפול משיעור אלה שלא החליטו בעניין הנשיאות, והוא מצביע על כך שבראיית הציבור הפלסטיני תפקיד הנשיא משמעותי יותר וחשוב יותר מתפקיד המועצה המחוקקת.

בהשוואה עם סקרים קודמים שנערכו לפני מבצע "צוק איתן" מתברר שמעמד חמאס התחזק מאוד בגלל אירועי החודשיים האחרונים, בעוד אש"ף והרשות הפלסטינית איבדו הרבה מאמינותם ומהאהדה הציבורית שהייתה להם בקרב הרחוב הפלסטיני, בעזה וביו"ש כאחד. הסיבה ברורה: הציבור הפלסטיני מעדיף תנועה ג'יהאדיסטית המחויבת להשמדת ישראל על פני ארגון שחתם עם ישראל הסכמים, וזאת אף שהסכמים אלו עם ישראל העניקו לפלסטינים הישגים פוליטיים ששום מדינה ערבית לא הייתה מעניקה להם.

תוצאות הסקר מוכיחות את הטענה שכל הסכמי אוסלו וההסכמים שבאו אחריהם לא שיפרו את תדמית ישראל בעיני הפלסטינים, שכן רובם אינם מעוניינים בשלום עם ישראל אלא במדינה שתקום על חורבותיה של מדינת היהודים. מערכות החינוך והתקשורת הרשמיות של הרשות הפלסטינית – אף שהן מנוהלות על ידי אש"ף – הצליחו לטעת בלב הפלסטינים את רעיון השמדת ישראל עד כדי כך שמצד אחד הציבור הפלסטיני אכן תומך בתכנית וביעדים של חמאס המחויבת להשמדת ישראל, ומצד שני הוא לא מאמין שאש"ף יביא את התוצאה הזו בשל ההסכמים שחתם עם מדינת היהודים.

פרט מעניין נוסף שעלה בסקר הוא ש-69% מהפלסטינים רוצים בחירות בתוך חצי שנה, 14% תוך שנה או יותר, ו-12% אינם רוצים בחירות כלל. נראה שאותם 12% שאינם רוצים בחירות הם אלו הנהנים כלכלית מהרשות הפלסטינית והם חוששים מבחירות, כי הם יודעים מה תהיה התוצאה ומה תהיה השלכת הניצחון של חמאס על משרותיהם, על משכורותיהם, ועל המונופולים שהרשות העניקה להם ולבני משפחותיהם. אפשרות נוספת היא שאותם המתנגדים לבחירות חוששים מתגובה ישראלית לניצחון הבלתי נמנע של תנועת חמאס. 69% רוצים הכרעה עכשיו, ורובם רוצים "חמאס עכשיו".

 

היום שאחרי כיבוש החמאס את יו"ש

 יתאר לעצמו כל אחד מאיתנו את המצב שישתרר אחרי הבחירות שבהן תזכה חמאס בנשיאות ובמועצה המחוקקת. כל העולם הנאור, תומך הדמוקרטיה, יאמר לישראל שחמאס זכו באופן דמוקרטי, ולכן על כל העולם ועל ישראל לקבל את בחירתו החופשית של העם הפלסטיני כעובדה מוגמרת. יום למחרת הזכיה תכריז חמאס על הקמת מדינה על כל שטח פלסטין, מהים עד הירדן, ובירתה ירושלים. כמעט כל 56 מדינות האסלאם יכירו בה באופן מיידי, כי ממילא הן אינן מכירות בישראל. אירופה תגיב בשפה רכה ותגיד: אנחנו מכירים במדינה הפלסטינית בלי קשר לגבולותיה ולבירתה, וממילא מעולם לא הכרנו בירושלים כבירת ישראל. המסע העולמי למחיקת ישראל מהמפה יתחיל במימון קטרי נדיב.

המשלחת הראשונה שתגיע למדינת חמאס תהיה מקטר, כדי להעניק למדינת גז זו את הקרדיט על התמיכה הלא מסויגת שלה בחמאס ואת המימון שהאמיר של קטר העניק לג'יהאד המוצלח של חמאס. עמו יגיע גם ח'אלד משעל שיהיה "נשיא עליון" של מדינת חמאס, משרה שיזכה בה ללא בחירות. המשלחת השנייה תהיה מתורכיה, ובראשה יעמוד הסולטן ארדואללה הראשון. לידו יעמוד ראש ממשלתו, דבוטולו, שיזכיר בנאומו לכולם ששמו הוא "בן דויד" וביקורו במדינת חמאס הוא סגירת מעגל עם דויד, המלך המוסלמי הפלסטיני יליד העיר המוסלמית בית לחם, שהקים את המלכות האסלאמית הפלסטינית לפני יותר מ-3000 שנה בעירו אלקודס. על פי הנרטיב האסלאמי, בנו שלמה הקים מסגד בירושלים.

לאחר מכן תבואנה משלחות מארה"ב, מאירופה ומכל קצווי תבל כדי לברך את המדינה הפלסטינית הצעירה ואת מנהיגיה הלגיטימיים. העובדה שמנהיגים אלו מחויבים להשמדת ישראל היא פרט קטן ושולי בעיני המבקרים הרבים. חלק קטן מהם יציע לישראל לבקר גם בתל אביב "בירתה", וממשלת ישראל תסכים מחוסר ברירה, כי אם מישהו זר רוצה לבקר אותנו למה נשיב את פניו ריקם?

המשלחת האיראנית הגדולה תכלול אנשי ביטחון רבים, שיחתמו עם חמאס על הקמת מפעלי תעשייה צבאית ברחבי יהודה ושומרון, שייצרו טילים על פי מיטב הטכנולוגיה האיראנית והצפון קוריאנית. איראן תחתום עם מדינת חמאס על "הסכם הגנה הדדי" שמשמעותו כפולה: אם ישראל או כל מדינה אחרת תתקוף את איראן, חמאס יפתחו בהרעשה אדירה על כל השטח מדימונה ובאר שבע בדרום עד בית שאן ועפולה בצפון דרך כל מישור החוף כולל תל אביב, גוש דן, ראשון לציון, רחובות, אשדוד, אשקלון, כפר סבא, רעננה, הרצליה, נתניה, חדרה וחיפה, עם המתקנים האסטרטגיים הרבים הנמצאים באזור זה. אם ישראל תתקוף את המדינה הפלסטינית, איראן תשגר את טיליה שיפגעו בכל המרחב מדימונה ובאר שבע בדרום עד בית שאן ועפולה דרך... מישהו יוכל למנוע ממדינה פלסטינית לחתום על הסכם כזה? או להקים מפעלי תעשיה צבאית?

האו"ם יקבל באופן מיידי את המדינה הפלסטינית לשורותיו ויתחיל את תהליך גירוש ישראל ממוסדותיו. העולם יהיה אז עסוק במלחמות אחרות – באוקראינה, נגד מדינת האסלאם בסוריה ועיראק – ולאף אחד בעולם לא תהיה אז סבלנות לטפל בתלונותיה של מדינה קטנה, ובציבור קטן של תומכים שרובו יהודים פזורים בעולם, פוחדים ורועדים מהתגברות הכוח האלקטוראלי של מוסלמים באירופה, בארה"ב ואיפה לא, שכולם תומכים נלהבים של מדינת חמאס.

אבל המשלחת החשובה ביותר מגיע בהסתר ובחשאי. זו תהיה משלחת של מדינת האסלאם. היא תבוא בלי דגלים ובלי הודעות לתקשורת. היא תבוא בשביל להזכיר לראשי חמאס את הדרך הטובה, היעילה והאולטימטיבית לנקות את פלסטין הקדושה מטומאת היהודים: לתפוס כמה יהודים, להלביש אותם בבגד בצבע תפוז, לשחוט אותם מול המצלמה ולהעלות את הסרטון לרשת. היהודים שנותרו בפלסטין יעשו את מה שהם למדו במשך 2000 השנים האחרונות: לברוח.

עכשיו אני מזמין את כל מי שחושב שאני טועה או מגזים שיוכיח שאני טועה או מגזים. אין לאף אחד בעולם דרך למנוע את התסריט הזה, אם תקום מדינה פלסטינית. כדי שהתסריט הסביר הזה לא יתרחש, על ישראל לנקוט את הצעדים ההכרחיים הבאים:

1. להודיע שכל הסכמי אוסלו וההסכמים שנבנו על בסיסם בטלים ומבוטלים בשל כישלון אש"ף לפרק את תשתיות הטרור של חמאס.

2. לפרק את הרשות הפלסטינית ולגרש את כל חברי אש"ף שהובאו מתוניס וממקומות אחרים.

3. להחיל באופן מיידי את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון בהתבסס על החלטות ועידת סן רמו (1920) של חבר הלאומים, ועל דוח השופט אדמונד לוי.

4. להכריז על "תוכנית האמירויות הפלסטיניות" שתכליתה להקים שמונה אמירויות נפרדות ברצועת עזה ובערים הערביות של יהודה ושומרון, כשישראל נשארת במרחב הכפרי לעולם כדי למנוע את התסריט הסביר שהוצג לעיל. 

תגיות:ארגון דאעשארגון חאמסמלחמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה