חדשות בארץ

האנטישמיות הגואה גורמת ליהודים לרכוש דירות בארץ

"זו יכולה להיות הדרמה הבאה של שוק הדיור", אומר ראש מערך המשכנתאות של בנק לאומי, אמיר לזר. עוד הוא ציין כי המשכורת של הצרכן הישראלי כמעט ולא גדלה בשנים האחרונות

אא

לאנטישמיות ההולכת וגואה ברחבי העולם עשויה להיות השפעה חיובית על שוק הנדל"ן בישראל. כך עולה מדבריו של ראש מערך המשכנתאות של בנק לאומי, אמיר לזר, בוועידה הלאומית של "כלכליסט". לזר ציין בדבריו כי אוכלוסיית יהדות הגולה, הנה אוכלוסייה משמעותית, שנחשפת לאנטישמיות הגורמת ליהודים להגיע ארצה ולרכוש דירה. לזר: "זו יכול הדרמה הבאה של שוק הדיור שכן הם יזרימו ביקושים רבים ובמיוחד באזורי ביקוש". עם זאת הוא דיבר על אי הוודאות בה של שוק הדיור: "אחרי עליית מחירים נומינלית ממוצעת של למעלה מ-85 אחוז בשש שנים ולאור העובדה שאנחנו לא יודעים להגיד בוודאות לאן פנינו בשוק מועדות, ברור שאנחנו נמצאים באחת התקופות המורכבות שידע השוק והסיטואציה הזאת עוד תעמיד בפנינו אתגרים חדשים בהווה ובעתיד" .

קראו עוד: 

תופעה מדהימה בחולות עזה 

תקנה חדשה מחייבת: חגורת בטיחות לכל נוסע ברכב 

לזר אמר עוד כי בשנים האחרונות המשכורת של הצרכן הישראלי כמעט ולא גדלה אורח ריאלי, מה שמסביר את הצורך לוות יותר כסף מהבנקים או לחילופין לגייס את ההון מההורים, שגם הם פונים לקבל משכנתא על נכסים שבבעלותם.  "את המרוץ הזה של השוק חייבים לעצור", המשיך לזר ואמר: "ברור לכולם שהתפתחות כה מהירה במחירי הנדל"ן איננה סבירה ובטח שלא מטיבה לטווח הארוך".

עם זאת הוא התייחס לזר להיצע שאינו עומד בקצב הביקושים: "היקף התחלות בנייה נמוך משמעותית מהכמות המבוקשת בשוק, בנוסף קיים מחסור מצטבר של למעלה מ-60 אלף דירות לאורך השנים כך שאם מחברים את שני הצדדים ביחד, הדרך לעליית מחירים קצרה ומיידית" .

באשר לשנת 2014, לדבריו הנתונים אינם מעודדים: "מתחילת השנה המשיכו המחירים לעלות בישראל בכ-5.5 אחוז בממוצע בהשוואה לשנת 2013, כשמרבית העלייה במחירים מיוחסת דווקא לדירות הזולות יחסית, אותן דירות רלוונטיות לזוגות הצעירים".

 ומה בנוגע לעתיד? לדבריו אל מול גורמי הביקוש ישנה ירידה בקצב התחלות הבנייה, "בחודשים האחרונים לרמה שנתית כוללת של פחות מ-40 אלף דירות - הרבה מתחת לביקושים השוטפים".

תגיות:נדלרכישת דירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה