חדשות בארץ

תקנה חדשה מחייבת: חגורת בטיחות לכל נוסע ברכב

במסגרת תצפית שביצעו מתנדבי עמותת "אור ירוק" נמצא כי אחד מכל ארבעה נוסעים לא חגר חגורה. כמו כן, 3,350 ילדים שלא היו חגורים נפגעו בתאונות דרכים

אא

הורים, שימו לב: מעתה כבר לא ניתן להסיע במושב האחורי ארבעה נוסעים. זאת לנוכח תקנה חדשה של ועדת הכלכלה שלפיה ניתן להסיע נוסעים ברכב, רק בהתאם למספר חגורות הבטיחות. כך למשל אם במושב האחורי ישנן שלוש חגורות, ניתן להסיע רק שלושה נוסעים, למרות שבפועל גם ארבעה נוסעים יכולים להיכנס לרכב.

עוד כתבות מעניינות: 

ניסים שטרם הכרתם בצוק איתן

כותב תשובה: טור אישי ראשון של משה חיים 

התקנה החדשה תוקנה במטרה להעלות את המודעות של חגירת חגורות בטיחות, ולהילחם בתופעה של נוסעים שלא חוגרים את עצמם.  

חגורת בטיחות מוכחת כאביזר שמציל חיים, אולם עדיין נוסעים רבים בוחרים שלא לחגור חגורה. לחילופין ישנם הורים שלא מקפידים לחגור את ילדיהם. במסגרת תצפית שביצעו מתנדבי עמותת "אור ירוק", הנלחמת בתאונות הדרכים, נמצא כי אחד מכל ארבעה נוסעים לא חגר חגורה. בהסתמך על נתוני המשטרה, מפרסמת אור ירוק, נתון לפיו ב-2012 חלה ירידה בשיעור של 76 במספר הדוחות שניתנו בגין אי שימוש בחגורה לעומת 2011, ובה נרשמו כ-50 אלף דוחות.

העמותה פרסמה בנוסף נתונים המבוססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ולפיהם בכל שנה נהרגים בתאונות דרכים 33 בני אדם (בממוצע) מאחר שלא היו חגורים או מאחר שלא הקפידו לשבת במושב בטיחות תקניים. כמו כן, על פי הנתונים 3,350 ילדים נפגעו, מהם  168 באורח קשה. הנתונים של "אור ירוק" מקבלים חיזוק מנתוני המועצה האירופית לבטיחות בדרכים, לפיהם 26 אחוז מהנוסעים כלל לא חוגרים חגורת בטיחות. על פי נתוני המועצה לשנת 2012, מתוך 20 מדינות שנבדקו ישראל דורגה במקום ה- 12, באשר לשיעור חוגרי חגורת בטיחות. לשם השוואה: במקום הראשון דורגה דנמרק, שם 98 אחוז מהנוסעים חוגרים חגורת בטיחות. במקום השני דורגה אסטוניה עם שיעור של 90 אחוז, ובמקום השלישי דורגה בריטניה עם שיעור של 89. ישראל, שכאמור מדורגת במקום ה- 12, קרובה לשיעור החוגרים באוסטריה – 75 אחוז וכן בפורטוגל – 73 אחוז.    

על פי הערכות המועצה חייהם של 8,900 בני אדם ניצלו בשל העובדה שחגרו חגורה בטיחות, ואילו חייהם של 900 בני אדם היו יכולים להינצל, לו כל הנוסעים ברכב היו חגורים. 

תגיות:תאונות דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה