חדשות בארץ

ישראלים תובעים את משעל בהאג

בצעד חסר תקדים נתבע פעיל טרור על בסיס אזרחות ירדנית. ארגון לזכויות אדם תובע את חאלד משעל בבית הדין הבינלאומי, על רקע מותם של 38 חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל

אא

ארגון "שורת דין", ארגון זכויות אדם ישראלי שמוביל מאבק בינלאומי נגד ארגוני הטרור והשלטונות התומכים בהם, הגיש היום (רביעי) תביעה חסרת תקדים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, נגד ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

התביעה הוגשה בעקבות הוצאתם להורג של 38 פלסטינים ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", שנחשדו על ידי חמאס בשיתוף פעולה עם ישראל, וקיבלו עונש מוות, למען יראו ייראו.

התביעה נשענת על העובדה שמשעל עצמו, בעל אזרחות ירדנית – ומדינה זו חברה בבית הדין הבינלאומי.

"משעל מיישם את המדיניות הרצחנית של ארגון הטרור האסלאמי", נכתב בתביעה, "ובכך אפשר את רציחתם של 38 אזרחים פלסטיניים החשודים בפעילות אנטי חמאסית, ובשיתוף פעולה עם ישראל. על פי הדין הבינלאומי רצח אזרחים ללא משפט מהווה פשע מלחמה".

 

עד התביעה הנוכחית, מעולם לא נתבע פעיל טרור על בסיס אזרחות ירדנית. "ירדן אינה מסוגלת או אינה מעוניינת לבקש את הסגרתו של משעל ממקום מבטחו בקטאר על מנת להעמידו לדין", נכתב על ידי הארגון. "בנוסף, היא מעולם לא דרשה ממנהיגי חמאס בעלי אזרחות ירדנית לשאת באחריות בגין פשעי מלחמה שביצעו".

 

תגיות:מלחמה בעזהארגון חאמס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה