חדשות בעולם

העיתונאי סטיבן סוטלוף צם ביום כיפור בשבי דאעש

דאעש פרסם סרטון בו נראה הרצח המזעזע של העיתונאי הצעיר, סטיבן סוטלוף. חבר מהשבי סיפר שסוטלוף הסתיר את יהדותו והצליח לצום ביום כיפור

אא

ארגון המדינה האסלאמית - דאעש, ממשיך להכות באזרחי ארצות הברית. בסרטון מזעזע שהתפרסם בימים אלו, נראה העיתונאי האמריקני-יהודי, סטיבן סוטלוף, כשהוא מוצא להורג באותה צורה מבחילה בה נרצח לפני מספר שבועות, חברו העיתונאי, ג'יימס פולי - בעריפת ראש. גורם מקצועי שבחן את הסרט, הודה שהוא נראה אמיתי.

בן ערובה ששהה עם סוטלוף בשבי דאעש, ושוחרר, סיפר אמש (שלישי) ל"ידיעות אחרונות", כי בשנה שעברה הצליח סוטלוף לצום ביום כיפור מבלי שהדבר יתגלה לשובים, שלא ידעו דבר על יהדותו. "הוא אמר להם שהוא חולה ואינו רוצה לאכול, למרות שבאותו היום הגישו לנו ביצים", סיפר החבר לשבי. לדבריו, "היה נראה שהוא התפלל באופן חבוי לכיוון ירושלים. הוא הסתכל לאן המוסלמים מתפללים ושינה קצת את הכיוון".

ממשיכים לזעזע. מתוך הסרטון ממשיכים לזעזע. מתוך הסרטון

תגובות חריפות התעוררו ברחבי העולם לאחר פרסום הסרטון. מחוקקים בארצות הברית דורשים שהנשיא ברק אובמה יגבש תוכנית להבסת דאעש, לאחר שהודה בסוף השבוע, כי אין לו אסטרטגיה נגד הארגון הקיצוני שהולך ומשתלט על עוד ועוד חלקים בעולם.

סוטלוף, 31, תושב פלורידה, עבד ככתב פרילאנס בשבועון "טיים", ב"פוריין פוליסי" ובכלי תקשורת אחרים. הוא אהב לסקר את האזור, ושלט היטב בשפה הערבית.

ברק ברפי, דובר משפחתו, מסר לאחר היוודע דבר הסרטון, כי "הם מכירים את הטרגדיה המחרידה ומתאבלים בפרטיות". הוא הוסיף כי המשפחה לא בטוחה לגבי מהימנותו של הסרטון.

תגיות:דאעשארגון חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה