חדשות בעולם

סקר חדש קובע: האמריקאים מוכיחים אהדה לישראל

על אף התדמית השלילית באירופה, הציבור האמריקאי מוכיח שגם אחרי צוק איתן, הם בעד ישראל

אא

בניגוד למצב התדמיתי הגרוע של ישראל באירופה, והשנאה הרבה שמפגינים ברחבי העולם כלפי יהודים, בארצות הברית ממשיכים לאהוב אותנו, גם אחרי צוק איתן. את הפלסטינים לעומת זאת, אוהבים הרבה פחות.

סקר חדש של מכון המחקר "פיו" (PEW) שפורסם ביום שישי האחרון, העלה את הנתונים הללו, והוכיח שיש יציבות במידת התמיכה בישראל. על פי הסקר, רפובליקנים נוטים לתמוך בישראל יותר מאשר דמוקרטים, והאהדה לישראל גדולה יותר אצל בני 50 ומעלה, מאשר אצל בני 30 ומטה.

ל-34% מהאמריקאים יש אהדה "רבה" לישראל, ל-32% - אהדה "מסוימת", 15% "לא כל כך" אוהדים את ישראל, ו-12% "כלל" לא. 7% לא השיבו על הסקר.

תוצאות הסקר על האהדה לפלסטינים העלו כי 11% חשים אהדה "רבה" לפלסטינים, 35% חשים אהדה "מסוימת", 20% "לא כל כך" אוהדים ו-27% לא אוהדים "בכלל" פלסטינים.

בחודש יולי האחרון השיבו האמריקאים על סקרים ובהם 51% אמרו שהם אוהדים יותר את ישראל, ו-14% אמרו שהם אוהדים יותר את הפלסטינים. במסגרת הסקר של פיו, הפרידו את השאלות ואפשרו לעונים, להביע אהדה או חוסר אהדה לשני הצדדים.

49% מהנשאלים בסקר, אמרו על מדיניותו של אובמה בסכסוך הישראלי-פלסטיני שהיא מאוזנת, 22% גרסו שהוא נוטה יותר מדי לצד הפלסטיני, ו-13% אמרו שהוא נוטה יותר מדי לצד ישראל. בעמדות אלה לא חל שינוי מאז הסקרים של חודש אפריל.

פילוח הנתונים מראה, ששיעור האהדה הגבוה ביותר לישראל – ושיעור האהדה הנמוך ביותר לפלסטינים - נמצא בקרב רפובליקנים, בני 50 ומעלה ואוונגאלים פרוטסנטים לבנים. לעומת זאת, דמוקרטים רבים, במיוחד ליברלים, וכן צעירים ואנשים שאינם מזהים עצמם עם ממסד דתי כלשהו, הביעו אהדה, במידה זו או אחרת, לשני הצדדים.

תגיות:מלחמה בדרוםארגון חמאסארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה