חדשות בעולם

תרחיש אימה: דאעש מפתח נשק ביולוגי

מסמך בן 19 עמודים שהתגלה על מחשב של דאעש, גילה תכניות להשמדה המונית

אא

בראיון שערך מגזין פוריין פוליסי עם אבו עלי, מפקד ארגון מורדים בצפון סוריה, פרסם קבצים סודיים שנמצאו על מחשב שגנבו המורדים מארגון דאעש.

האירוע התרחש בינואר האחרון, במסגרת מתקפה גדולה נגד הארגון הקיצוני, בכפר במחוז הסורי אידליב. אנשי הארגון הצליחו לברוח, אך המחשב נפל ברשת המורדים.

תחילה התאכזבו לגלות שהוא ריק מקבצים ואף אינו מוגן בסיסמה, אולם מהר מאוד התחלפה האכזבה בשמחה רבה. חיפוש מעמיק גילה קבצים מוסתרים, בהם תכנונים רבים של ארגון הטרור, שכלל סרטוני הדגמה מבן לאדן. בתוכניות נראו הדגמות ללחימה, חטיפה, גניבת מכוניות, הכנת פצצות, ביצוע מסעות הרג קטלניים שכוללים תחפושות ועוד.

בעל הלפ טופ התגלה כאזרח תוניסאי שהצטרף לדאעש, שלמד כימיה ופיזיקה בתוניס וכתב מסמך בן 19 עמודים ובו הסבר על פיתוח נשק ביולוגי וכיצד להפוך לנשק את מגפת הדבר מבעלי חיים.

"היתרון של נשק ביולוגי הוא שהוא זול, בזמן שכמות האנשים הנפגעים ענקית", נכתב. המסמך כולל הנחיות כיצד להפוך את המחלה לנשק באופן בטוח. "כשהחיידק מוזרק בעכברים, הסימפטומים של המחלה צריכים להתחיל להופיע בתוך 24 שעות".

בין היתר התגלה במסמכים "פסק הלכה" שמעודד השמדה המונית. "אם המוסלמים לא יכולים לנצח את הכופרים, מותר להשתמש בנשק להשמדה המונית", כתב הג'יהאדיסט נאסיר על פאהד, היושב בכלא בסעודיה. "אפילו אם זה הורג את כולם, ומוחק את האנשים ואת צאצאיהם מפני האדמה".

זו לא הפעם הראשונה שאנשי ג'יהאד ניסו להשיג נשק להשמדה המונית. עוד לפני 11 בספטמבר, אל קאעידה התנסה עם תכנית נשק כימי באפגניסטן. המסמכים עם התוכניות אינם משאירים ספק על כוונם של אנשי הארגון ושאיפותיהם הקטלניות.

הפחד הוא שאנשים כמו מוחמד יכולים לעבוד בשקט מאחורי קו החזית – למשל, באוניברסיטה שדאעש שולט בה במוסול או במעבדה בעיר ראקה הסורית, כדי לפתח נשק כימי או ביולוגי.

תגיות:ארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה