חדשות בעולם

דרישות המורדים הסורים עבור שחרור חיילי האו"ם

ביום רביעי האחרון נלקחו בשבי המורדים בסוריה 45 חיילי צבא פיג'י מכוח אונדו"ף בגבול. כעת המורדים דורשים להסירם מרשימת ארגוני הטרור בתמורה לשחרורם. ויש דרישות נוספות

אא

אחרי קרבות קשים בקוניטרה, בגבול סוריה בגולן, ובריחתם של עשרות חיילי צבא פיג'י מכוח אונדו"ף, נלקחו 45 מהם בשבי המורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה.

הלילה (שלישי) לאחר חמשה ימים בשבי, העביר הארגון שלוש דרישות לשחרור השבויים הפיג'ים. הדרישות: הסרה מרשימת ארגוני הטרור של האו"ם, העברת סיוע הומניטרי לחלקים של דמשק, וקבלת פיצוי בעבור שלושה מלוחמיו שנהרגו בחילופי האש עם חיילי כוח השמירה של האו"ם.

האו"ם, ששלח לסוריה מומחים למשא ומתן, פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים הפיג'ים. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב כי לאו"ם דווח כי "החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, מסר הצהרה עם ביטחון מלא לשובם של החיילים בקרוב. לדבריו, הקשרים הטובים של הכוחות עם גורמים ברמת הגולן הסורית יסייעו בכך.

על רקע קריאות להסיג כוחות או"ם מסוריה, אמר טיקויטוגה, "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה. אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת?".

הקרבות שהתרחשו בקוניטרה בסוף השבוע שעבר היו הקשים ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011. קצין צה"ל ואזרח ישראלי נפצעו כתוצאה מזליגת הפצמ"רים ופגזי הטנקים לשטח ישראל. כיום צה"ל מתגבר כוחות באזור מחשש לזליגות חמורות יותר.

תגיות:רמת הגולןמלחמה בדרוםארגון דאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה