חדשות בארץ

קיצוץ בחינוך - ערי הדרום בחוץ

הממשלה נאלצת לקצץ תקציבים - ובמשרד החינוך יקצצו את הסכום הגבוה ביותר, מה שיפגע בכל מערכת החינוך והצהרונים. ערי הדרום לא יקבלו את ההטבות שיקבלו תושבי עוטף עזה

אא

הבוקר (ראשון) תתכנס הממשלה לדון בצורך לקיצוץ בתקציב משרדי הממשלה, בעקבות ההוצאות החריגות שנדרשות לאחר מבצע צוק איתן.

שני מיליארד שקלים - זהו הסכום אותו יידרשו השרים לקצץ, שני אחוז יקוצצו ממשרדי הממשלה, כשמשרד החינוך נמצא בראש המקוצצים עם סכום של 480 מיליון שקלים.

הקיצוץ המשמעותי בתקציב החינוך, יפגע קשות בסבסוד הצהרונים, ממנו נהנים הורים עובדים שנאלצים להשאיר את ילדיהם במוסדות הלימוד לאחר שעות הלימודים, עד לשובם מיום העובדה.

בית באשקלון שנפגע מפגיעת רקטה בשבוע שעבר בית באשקלון שנפגע מפגיעת רקטה בשבוע שעבר

חלק מהכסף שיחסכו ממקורות שונים, תעביר הממשלה ליישובי עוטף עזה, שנמצאים במרחק של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה. הערים באר שבע, אשדוד ואשקלון, שהיו משותקות במהלך צוק איתן, וספגו נפילות ופגיעות רבות - נמצאות מחוץ לרשימת ההטבות, שכוללת העברה ראשונית של 196 מיליון שקלים.

ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, זעם עם היוודע לו הדבר, כמו ראשי ערים נוספות שנקלעו לאותה צרה, ואמר: "לא יעלה על הדעת שהעיר הכי מטווחת בארץ לא תזכה לקבל אפילו שקל סיוע מהמדינה. לפני שמדברים על שיקום עזה, הגיע הזמן שיתחילו לדבר על שיקום אשקלון וערי הדרום".

בעקבות הדברים הקשים שהטיחו ראשי רשויות בדרום נמסר ממשרד ראש הממשלה כי בנוסף ל-1.5 מיליארד שקלים שיועברו ליישובי עוטף עזה ולשדרות, "תושלם בימים אלה תוכנית לפיתוח כלכלי-חברתי ארוך טווח לכל יישובי הדרום. כמו כן רשויות בדרום, לרבות אשקלון, כבר החלו לקבל החזרים על נזקים שנגרמו להן במהלך המבצע".

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, אמר על ההחלטה: "להפתעתי, אין שם זכר לסיוע הנדרש ליישובים בטווח של 40 ק"מ, במיוחד אשדוד ואשקלון שספגו את רוב האש". לאשדוד נורו הכי הרבה רקטות, ויותר מחמישים אחוזים מהבתים וכלי הרכב שנפגעו בכל המדינה - באשדוד, כך ציין לסרי בדבריו. "מדובר במסר חמור מאוד של הממשלה לתושבי אשדוד וערי הדרום. אני מאוד מקווה שמדובר בטעות שתתוקן מחר בהחלטת הממשלה. אחרת, לא נעבור על כך לסדר היום ונצא למאבק בלתי מתפשר".

תגיות:קיצוציםמלחמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה