חדשות בעולם

אנשי הפנטגון השמידו טיל 4 שניות אחרי השיגור

ארצות הברית עובדת על תוכנית לשיגור טיל שיגיע תוך שעה לכל מקום בעולם. השבוע נערך הניסוי השני על המערכת, אולם כעבור ארבע שניות מרגע שיגורו - החליטו המהנדסים להשמיד את הטיל. נזק רב נגרם

אא

ארצות הברית מנסה מזה שנים, לפתח מערכת טילים שעיקרה הוא טיל סודי שמכונה "נשק על-קולי מתקדם" (AHW). טיל זה יודע לעוף דרך האטמוספירה העליונה במהירות של "3,500 מייל לשעה או 5 מאך".

לפני כשלוש שנים, ב-2011, נערך הניסוי הראשון שנחשב למוצלח, הוא שוגר מעל לאוקיינוס השקט ופגע ב"מטרה" הסמוכה לאיי מרשל, מרחק של כ-4,000 קילומטרים מאזור השיגור בהוואי. אך מאז לא נשמע דבר אודותיו, וכמעט בלתי אפשרי למצוא מידע על התוכנית של הנשק הסודי. השבוע, על פי הדיילי מייל הבריטי, התקיים הניסיון השני משדה ניסויים סודי השוכן סמוך לעיר קודיאק שבאלסקה. זמן קצר אחרי ההמראה החליטו המהנדסים ואנשי הפנטגון להשמיד את הטיל - מאחר והבחינו במדדים לא תקינים. "בשל האנומליה, הבדיקה הופסקה ליד כן השיגור זמן קצר אחרי ניסיון ההמראה וזאת כדי להבטיח את בטיחות הציבור", ציינו בפנטגון. נפילת הטיל יצרה נזק קשה לשדה הניסויים, שככל הנראה יהיה מושבת בחודשים הקרובים. הצלם, סקוט וויט, צפה בפיצוץ ותיעד אותו ממרחק של 12 מייל. הוא תיאר אותו כ"פיצוץ חזק ומפחיד שלווה בתחושה של שריפה".

הטיל העל קולי נועד לפגוע בכל נקודה על פני כדור הארץ בזמן קצר. "זה קונספט שיאפשר למחלקת ההגנה לפגוע בכל מקום בעולם בפחות משעה", ציינו בפנטגון.

אנליסטים בעולם מציינים שהמערכת הסודית של הפנטגון תהיה יעילה נגד מטרות טרור ברחבי העולם, ובנוסף, היא מהווה חלק ממרוץ חימוש עולמי בתחום, בעיקר כמענה לתכניות הטילים של סין, צפון קוריאה ואיראן. ייתכן ומצב של פיתוח תוכנית כמו זו של הפנטגון, יאיים על מדינות כמו איראן וצפון קוריאה.

האנליסט אנתוני קרדמן, צוטט בדיילי מייל, ואמר שלדעת מקצוענים בתחום, הניסוי הכושל לא יסתום את הגולל על ההמשך. "זו משימה חשובה עם טכנולוגיה מבטיחה", אמר.

תגיות:ארצות הבריתטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה