חדשות בעולם

רוצח העיתונאי: ראפר כושל ובן סגנו של בן-לאדן

העיתון "סאנדיי טיימס" חושף את זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", שהוציא להורג את העיתונאי ג'יימס פולי: עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, שעזב את לונדון לפני כשנה

אא

האם זהו הבריטי שהצטרף לדאעש והוציא להורג את העיתונאי ג'יימס פולי? סוכנויות המודיעין בבריטניה בטוחות שפענחו את זהותו של המחבל שהרג את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנחטף בסוריה. דמותו המאיימת זכורה מסרטון ההוצאה להורג, שפרסם ארגון הטרור בשבוע שעבר.

החשוד הוא עבד אל-מאג'ד עבד אל בארי, צעיר בן 23 שנטש לפני כשנה את בית משפחתו המפואר בפרבר הלונדוני מידה וייל, על מנת להצטרף לכנופיית המורדים הסונים הקיצוניים. הצטרפותו של אדם בעל מבטא לונדוני אל ארגון הטרור עוררה זעזוע במדינות המערב, ובפרט בבריטניה.

מומחי המודיעין שהאזינו לקול הטרוריסט שרצח את פולי זיהו במבטא שלו סממנים רב-תרבותיים, והעריכו כי למרות שהוא דובר אנגלית במבטא בריטי, בקולו ניתן לשמוע סממנים של שפה זרה אחרת - מאפיין ידוע של אזור איסט-אנד בלונדון.

אל-בארי נועד לפני מספר שנים כראפר, שהופיע תחת השם "אל ג'יני" או "ג'ין הליריקן". הוא שחרר מספר סינגלים, שלפני כשנתיים חלקם הושמעו ברשת ה-BBC. כבר בשיריו היה ניתן לזהות את ניצני האלימות שלו: "קשה להתקדם בעתיד עם עבר מקולקל, אבל אני עדיין מנסה לחשוב על הדברים שהתברכתי בהם ומודה לאללה. אני מנסה לשנות את דרכיי, אבל יש דם על הידיים שלי ואני לא יכול לשנות את דרכיי עד שיהיה כסף בבנק. אני לא יכול להבדיל בין המלאכים לבין השדים, הלב שלי נקרע. אין לי רגשות נורמליים. אף שבורכתי בחיים שלי, אני עדיין לא יכול למצוא מנוחה".

מסתבר שאל-בארי לא נפל רחוק מהעץ. אביו, עבד אל-בארי, היגר בעבר באופן בלתי חוקי ממצרים לבריטניה, וככל הנראה אף שימש כאחד מסגניו הקרובים ביותר של אוסמה בן-לאדן, מנהיג אל-קאעידה. האב גורש בשנת 2012 לארה"ב, לאחר שהתברר כי היה מעורב בתכנון פיצוץ שתי שגרירויות אמריקניות במזרח אפריקה, בשנת 1998. הבן הקדיש לאביו את אחד משיריו, שנקרא "ההתחלה": "תנו לי את הגאווה והכבוד לאבא שלי, נשבע לכם שיכולתי להרוג שוטר אחד או שניים ביום שבו הם באו ולקחו את אבא שלי. תתארו לעצמכם שהייתי רק בן שש, תארו לכם מה הייתי עושה עם רובה טעון. אני מאחל לכם שתמותו, תפגעו באחים שלי ואני אמלא אתכם בעופרת".

תגיות:ארגון דאע"שהעיתונאירצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה