בעקבות רצח הרב: יצפאן מתחזק

בראיון לרדיו סיפר הבדרן אלי יצפאן על תחושתו בעקבות רצח הרב אלעזר אבוחצירא ("גרוני נחנק") ועל השינוי שחל בחייו בעקבות זאת: "אני מודה שהרב זיכה אותי לשמור את השבת הקדושה; כנראה שהיתה כאן גזירה"

אא

השבוע התראיין אלי יצפאן לתחנת הרדיו "קול ברמה", ויצא בהצהרה משמעותית: בעקבות רצח רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, החליט הבדרן הוותיק לשמור שבת כהלכתה. מזה מספר שנים שיצפאן מתקרב ליהדות, ואף נודע בקשר המיוחד שלו עם הרב כדורי זצ"ל, אך נראה שכעת הוא מבצע צעד נוסף, משמעותי במיוחד."כשאני מדבר על זה שבאבא אלעזר לא נמצא, כבר יש לי דמעות, גרוני נחנק", אמר יצפאן בראיון הרדיופוני, ולא חשש לקרוא למאזינים לשמור שבת בעצמם.

"תאמינו לי, זה כיף לא נורמלי לקחת שבת אחת לשמור אותה, ליהנות, לאכול, להתפלל", אמר. ההתחזקות, סיפר יצפאן, נולדה בין השאר מתחושותיו הקשות בעקבות הרצח המפתיע והבלתי נתפס של רבי אלעזר אבוחצירא. "אני מודה שהוא מזכה אותי לשמור את השבת הקדושה הזאת, למען הפרידה הנורא כואבת, הלא הגיונית והלא נתפסת", אמר. "כשאני מדבר על זה שבאבא אלעזר לא נמצא, כבר יש לי דמעות, גרוני נחנק. זאת אבידה ענקית לעם ישראל. אנחנו בימים לא פשוטים. יש לימים אלו משמעויות גדולות מאוד. אומרים אנשים גדולים ממני שלהליכה של צדיק בסדר גודל כזה בטרם עת במעשה כזה, כנראה יש פה גזירה גדולה שהיתה צריכה לבוא על עם ישראל". 

במהלך הראיון, ימים ספורים לפני ט' באב, פנה יצפאן למאזינים בבקשה לעשות חושבים: "אני רוצה לבקש ממי שיכול, גם בגלל מה שקורה עכשיו בארץ, ימים לא פשוטים, אתה רואה את האוהלים המצוקות והכאב. אם אפשר, שכל אחד יעשה טיפה חושבים. תאמינו לי זה כיף לא נורמלי לקחת שבת אחת - לשמור אותה, ליהנות, לאכול, להתפלל ולנוח. הנושא של שבת הוא לא פשוט, גם לאנשים שחוזרים בתשובה. זה תהליך, אבל מזכה אותי הרב יעקב עדס, ובזכותו אני שומר את השבת. זה תהליך, והוא מתקדם לאט לאט".

 
תגיות:אלי יצפאןהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה