חדשות בארץ

הזרוע הצבאית של חמאס מדווחת: חוסלו שלושה בכירים מהארגון

הזרוע הצבאית של חמאס דיווחה כי שלושה מבכירי הארגון חוסלו הלילה, על ידי צה"ל. נתניהו: "ראשי ארגוני הטרור והמפקדים שלהם הם יעד ראשון במעלה. אף אחד לא חסין"

אא

הזרוע הצבאית של ארגון חמאס מדווחת כי שלושה מבכיריה חוסלו בחיסול ממוקד: ראאד אל עטאר – מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית, מוחמד אבו שמאלה – מפקד חטיבת דרום, ומוחמד ברהום – גם הוא בכיר בארגון.

ניסיון החיסול של ראאד עטאר, שנמנה על האחראים לחטיפת גלעד שליט, החל עוד במבצע 'עמוד ענן' – אך נכשל. גם במהלך החודש, כאשר הפציץ חיל האוויר את ביתו, הצליח עטאר להימלט. הלילה כאמור, הצליח חיל האוויר לחסל גם אותו, בהפגזת בניין בו שהה עטאר עם שני הבכירים הנוספים בדרום הרצועה. כתוצאה מן ההפגזה – נהרגו אף בני אדם נוספים, לפחות שישה במספר.

ראאעד עטארראאעד עטאר

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, סיכל במהלך הלילה שני מפקדי טרור בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס – ראאד עטאר ומוחמד אבו שמאללה, אשר שהו במבנה ברפיח. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

לא די בכך שעטאר– או בשמו המלא ראאד צובחי אחמד עטאר – היה מן המתכננים והמבצעים של חטיפת גלעד שליט, הוא בעל חלק נכבד בתכנון וביצוע פיגועי ירי ומטען, וכן בפיגועי חדירה – בהם נרצחו יהודים רבים, חפים מפשע. צה"ל טוען כי "במסגרת תפקידו, היה עטאר אחראי על הכוונת כלל הפעילות הצבאית בגזרה, כולל קידום פיגועים מורכבים, חפירת מנהרות התקפיות לשטח ישראל והכוונת פעילות משטח סיני. כמו כן, מעורב עטאר בהברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה ועל בניין הכוח באזורו".

מוחמד אבו שמאלהמוחמד אבו שמאלה

פעילותו החבלנית של מחמד אברהים צאלח אבו שמאללה – אחד הוותיקים בהנהגת הזרוע הצבאית של חמאס – החלה ביחד עם מוחמד דף וראאד עטאר, לפני כ-14 שנה. שמאללה אחראי על פיגועים רבים בהם - רצח קצין צה"ל בפיגוע משיכה, פיגועי מנהרות תופת, פיגועי ג'יפים ממולכדים ועוד. בפיגועים רבים, בהם היה מעורב – נפגעו ונהרגו עשרות חיילים. הוא גם תכנן את הפיגוע בכרם שלום בשנת 2006 –אירוע שבו נחטף גלעד שליט ושנים חיילים נוספים נהרגו. גם במבצע 'צוק איתן' התערב הלה, כשעזר ל-13 המחבלים לחדור לשטח ישראל דרך מנהרה, בגזרת סופה.

מוחמד ברהוםמוחמד ברהום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם את החיסול המשולש באמרו כי "ראשי ארגוני הטרור והמפקדים שלהם הם יעד ראשון במעלה. אף אחד לא חסין".

 

תגיות:חמאסחיסולגלעד שליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה