חדשות בארץ

על הכוונת: בכירי חמאס נוספים

אחרי ניסיון החיסול של דף, שעדיין לא ברור מה עלה בגורלו, צה"ל ממשיך במגמה - ומנסה לחסל כמה שיותר מבוקשים

אא

אם נבחר להאמין לדברי דובר החמאס, אבו עוביידה, הרי שניסיון חיסולו אמש, של מוחמד דף, מי שמכהן כראש הזרוע הצבאית של חמאס - נכשל. כזכור, ניסיון החיסול התרחש בביתו של דף, בשכונת שייח רדואן שבעזה, במהלכו הופצץ ביתו עד היסוד ביתו, ואחת מנשותיו וכן אחת מבנותיו, ששהו במקום באותה העת -  נהרגו.

אולם צה"ל אינו מרפה את ידיו: מאז תחילת מבצע "צוק איתן", סימן לעצמו צה"ל, כאחת ממטרות המבצע, גם לחסל כמה שיותר בכירי חמאס מבוקשים. אי לכך, רבים מהם מסתתרים מחשש לחייהם, כאשר כולם, ללא יוצא מן הכלל – מצאו את מפלטם מתחת לאדמה.

בין המבוקשים נמצא כאמור איסמעיל הנייה, מי ששימש כראש הממשלה הפלסטיני הזמני עד להקמת ממשלת האחדות. ביתו של הנייה, שמוקם במחנה הפליטים שאטי – הופצץ ונהרס.

מלבדו, גם מפקדים בכירים בגדודי עז-אדין אל קאסם, נמצאים ברשימת החיסולים הארוכה של צה"ל. ביניהם, גם מרוואן עיסא, סגנו של דף, המכונה אבו בראא, שממלא את מקומו בימים אלה כראש הזרוע הצבאית בשל מצב בריאותו של דף. יש לציין שגם עיסא נפצע לפני כשש שנים בניסיון התנקשות בחייו על ידי צה"ל.

גם מחמוד-א-זהאר, שנחשב למוביל בקו הניצי בחמאס, כלול ברשימה. שני ילדיו של א-זהאר נהרגו על ידי ישראל, אחד מהם בעת ניסיון חיסול כושל של אביהם. גם ביתו של ראאד אל –עטאר, מי שנחשב ליורשו של רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, הופצץ במהלך המבצע. ג'עברי, כזכור, היה מהאחראים לחטיפתו של החייל גלעד שליט, וחוסל בתחילת מבצע "עמוד ענן".

פתחי חמאד, המשמש כשר הפנים של ממשלת חמאס ואחראי על מנגנוני הביטחון שלה ברצועה, וכן אחראי על ארגון "מגני אל-אקצא" ברצועה, על הכוונת של צה"ל. וכן איימן נופל, מפקד חטיבת המרכז ברצועה, מי שהיה אחראי לפיצוץ גדר הגבול ברפיח לפני כשש שנים. נופל נתפס במצריים ואף נכלא בהאשמת תכנון פיגועים, אולם בפרוץ המהומות שם בשנת 2011, שהובילו להדחתו של המנהיג חוסני מובארק – הצליח לברוח ולמצוא את מסתורו באחת ממנהרות חמאס.

בתי בכירים נוספים שהופצצו שייכים לחאלד מנסור, ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד אבו שמאלה, המכונה גם אבו חליל, ומשמש כמפקד החטיבה הדרומית של חמאס ואחראי על המנהרות ברפיח, וכן אחמד רנדור, המכונה אבו אנס, מי שהיה לעוזרו הקרוב של ג'עברי ומפקד החטיבה הצפונית של חמאס.

תגיות:מחבליםחיסולמוחמד דף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה