שבת

תומר מתנה: "השבת עבורי היא מטען להכל. הטענה לכל השבוע"

בשבת תמצאו אותו מבלה עם אשתו והילדים. מלבד זאת הוא משתדל גם להתחבר קצת לשורשים התימניים שלו, כאחד שאוהב להתפלל בית כנסת תימני, לאכול קצת אוכל תימני ולשיר עם הילדים בתימנית. תומר מתנה מתארח ב"השבת שלי"

אא

מהי השבת עבורך? "מטען. שבת בשבילי היא הטענה של כל השבוע. היא מטען לרוחניות, מטען לגשמיות, מטען לילדים, מטען לאישה, מטען להכל. השבת, היא התכלית של השבוע ,שאליה כל ימי החול מתכוננים, ומעבר לכך היא טעם שרק יהודי יכול לטעום".

מהו סדר היום שלך בשבת? "תפילה, סעודה,שירים, שמחה, ישנים. בבוקר, קמים לבית הכנסת, סעודה, הולכים להורים, יורדים לגינה עם הילדים, אחר כך האישה הולכת לשיעור תהילים, אני הולך לשיעור, חוזרים לנוח, אוכלים וכבר יוצאת שבת. מתרכז בעיקר בלהיות עם האישה והילדים".

איפה אתה מתפלל בשבת? "בבית כנסת תימני".

שיר שבת אהוב במיוחד? "לא בדיוק שיר שבת, אבל שיר שאני וכל הילדים אוהבים לשיר בשבת. את הפיוט האהוב "לך אלי", בסגנון התימני".

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח? "הייתי מאוד רוצה לעשות שבת עם הרב שלמה קורח, דמות שאני מאוד מאוד מעריך. הרב שלמה קורח, הוא אחד מגדולי הרבנים התימנים. דמות תורנית רוחנית, עם השראה וחוכמה אדירה. והייתי רוצה לארח את סבתא שלי ז"ל, היא מקור ההשראה של התשובה שלי. היא גידלה אותי מבחינה רוחנית ואהבת השם עוד כשהייתי חילוני. סבתא מגיעה מבית של תלמידי חכמים עצומים, אביה היה מארי יחיא מאני,  אחד מגדולי יהדות תימן, אב שני בתי דין בעיר רדא, שעלה לארץ וגידל משפחה של גדולים בתורה. לכן, היא כל כך החדירה בי אהבת השם ואהבת התורה, גם כשלא כל כך הבנתי על מה".

מה מיוחד בשבת אצלך משאר ימי השבוע? "המיוחד בשבת שלנו מבחינה רוחנית, הוא לימוד דברי תורה ופרשת שבוע כמה שיותר ללמוד עם האישה ולבד. ומבחינה חומרית, שאנחנו משקיעים באוכל בעיקר בשבת. אצלנו יש אוכל מכל העדות בשבת, החל מדגים חריפים מרוקאים, ג'חנון, קובנות, מרקים ועד עוגות. וחוץ מזה, להרגיש שאתה מיוחד אצל בורא עולם".

מה הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש? "מכינים את הילדים למיטות. וטלפון להורים איך היה השבת ובעיקר עדכונים".

תגיות:תומר מתנההשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה