חדשות בארץ

ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף - אשתו ובנו נהרגו

"ישראל פתחה עליה את שערי הגיהנום" - אומרים בחמאס, לאחר שבשעות הלילה בוצע חיסול בעזה. לא ברור אם דף נפגע בפעולה, אך מלבד השניים, ישנו הרוג שחמאס מסרב לחשוף

אא

בכיר חמאס הודיע הלילה (רביעי) כי ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף, בתקיפת בית בשכונת שייח רדואן בעזה. דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שרד ארבעה ניסיונות חיסול, ונותר נכה. גם ממקום מושבו בבונקר, כשהוא אינו יכול לזוז, ניהל את מערכת "צוק איתן" בכל הכוח.

מוסא אבו מרזוק, הגיב על הפעילות של ישראל בעזה, ואמר: "ישראל הפרה את הפסקת האש בשביל לחסל את דף, אבל אזרחינו נהרגו". בהודעה שיצאה מטעם הארגון שורר ערפול כבד, ולא ניתן להבין האם דף נפגע. "בפעולה הבוגדנית הזו פתחה עליה ישראל את שערי הגהינום והיא תשלם מחיר כבד. גדודי אל-קסאם מאתגרים את ישראל שתכריז על הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי הפעולה הפחדנית בהפצצת בית משפחת א-דילו". בהודעה לא התייחסו לדף, אך מקורות בלתי רשמיים מסרו שאשתו ובנו נהרגו בתקיפה.

אמש, זמן קצר לאחר שצה"ל פגע באותו בית בשכונת שייח רדואן, נרשמה מצד חמאס תגובה חמורה בצורת ירי מאסיבי חסר תקדים. מטח של עשרות רקטות נורה לעבר המרכז והדרום - בפרק זמן קצר. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות במרכז ובדרום, ומספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים. בחמאס ציינו שכיוונו לנתב"ג.

זמן קצר לפני שצה"ל ביצע את הפעולה בעזה, נקראו תושבי העוטף להיכנס למרחבים מוגנים. חלקם קיבלו הסבר לדבר, והבינו שמדובר בחיסול, ולפיכך צפוי ירי כבד באזור. פיקוד העורף חזר להחמיר את הנחיותיו, וקבע כי ביישובים המרוחקים 80-40 ק"מ מהרצועה, כולל גוש דן, יוגבלו ההתקהלויות והתכנסויות עד 1,000 איש.

ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, עזאם אל אחמד, האשים את ישראל בהכשלת הפסקת האש. לדבריו: "התהדייה נהרסה לפני כמה שעות וקדמה לכך העזיבה של המשלחת הישראלית ב-16:00, מה שמעיד כי יש החלטה של נתניהו. ישראל למעשה הכריזה על קריסת המשא ומתן ואנחנו עדיין מדברים דרך המתווך המצרי".

תגיות:חיסולמוחמד דף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה