חדשות בעולם

לוחמי דאע"ש מגיעים לאזור גבול ישראל

לאחר שנבלמו בעיראק, נכנסו לעומק סוריה, שם אובמה לא מתערב צבאית. כעת הם מתקרבים לאזור דמשק - הממוקמת עשרות קילומטרים בלבד מהגבול עם ישראל

אא

כוחות "המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה הגדולה" - דאע"ש, ממשיכים לתקוף בעומק שטחה של סוריה, וכעת הם מגיעים לאזור חאלב ודמשק - הממוקמת מרחק קצר מגבול ישראל, מה שאומר שהם קרובים גם אלינו.

בעיראק הם נבלמו בשלב זה, בין היתר, בעקבות ההפגזה האמריקאית מהאוויר. בסוריה, ארה"ב החליטה לא להתערב מבחינה צבאית - מה שהותיר את אסד לבד מול הארגונים שרוצים לראות אותו נופל: "אל-קאעידה", "אלנוסרה", וכעת "דאע"ש".

חלקים גדולים משדות הנפט של סוריה כבר נכבשו על ידי הארגון, והדיווחים מעידים על כך שהם מתקרבים לחאלב, ויש חשש כבד לקרבות קשים באזור העיר. בנוסף לחאלב, מתאספים לוחמים רבים של דאע"ש בפרברים הצפוניים של דמשק הבירה - שממוקמת עשרות קילומטרים בלבד מהגבול עם ישראל.

לפי דברי ראמי עבד-אלרחמן, ראש המצפה הסורי לזכויות אדם, דאע"ש שולט בשליש מהאדמה הסורית בערך. הוא נמצא ברחבי המדינה, וביצע זוועה. הרג מאות חברי השבט הסורי המורד, שעיתאת, רבים מהם אזרחים". גורלם של הכוחות המורדים הורע, לאחר לחימה של ארבע שנים נגד אסד, וכעת כשהותקפו על ידי דאע"ש, התמוטטו. על פי דיווחים של סוכנות הידיעות "אי-אף-פי", כוחותיו של אסד הצליחו להרוג כ-31 לוחמי "דאע"ש", בתקיפה שבוצעה במחוז ראקה. לדברי ראמי עבד-אלרחמן, זו ההתקפה "הכי נמרצת" נגד הארגון מאז שהצטרף לקואליציה נגד אסד ב-2013.

ראש הקואליציה הלאומית הסורית, ארגון הגג של כוחות האופוזיציה מחוץ למדינה, האדי בחרה, קורא להתערבות צבאית חיצונית בשביל לבלום את הסונים הקיצונים: "אני קורא לאו"ם ולכל המדינות שמאמינות בחירות, כולל ארה"ב, להתמודד עם המצב בסוריה באותה דרך שבה הם התמודדו עם המצב בכורדיסטן ובעיראק".

תגיות:ארגון דאע"שסוריהעירק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה