מוזיקה יהודית

שיר מומלץ ליום: "וזה האור" שי דיבו וישי ריבו

מסתבר, שכל מה שאתם צריכים כדי לעצור משאון היום, לחזור לעצמכם פנימה, ולזכור מה באמת חשוב, הוא לעצום את העיניים רק פעם אחת, ולשמוע את השיר הזה. והמציאות? תנו לה רגע לחכות בחוץ. שיר קסום באמת

אא

"...ויש פה אור גדול

הוא לא ייתן לנו ליפול

והשבילים מהאמת מתגלים אחד אחד

ויש אור אחר

הוא הדרך שאני עובר

והאמת רק היא נשארת אחת..."

כששמעתי את השיר הזה בפעם הראשונה, הרגשתי איך אני חוזרת הביתה. פנימה, למקום הכי כמוס ועמוק בתוכי. יכולתי לעצום את העיניים ולהתמכר למילים ולמנגינה, שביחד הן שילוב פשוט מושלם, לשכוח מהכל, ולזכור רק דבר אחד, כמאמר השיר: ש"יש פה אור גדול, שלא יתן לנו ליפול".

זה לא נעים להגיד, אבל פתאום מצאתי את עצמי נזכרת באמת הכי פשוטה בעולם, שכנראה שקצת שכחתי לרגע... נזכרתי, שיש לנו אבא גדול שאוהב אותנו תמיד. לא משנה מה. לא משנה מי אנחנו, לא משנה בכלל איפה אנחנו זרוקים בתוך כל הגלות הזאת. יש מי ששומר את צעדינו בכל רגע, שכמה לשמוע את קולנו ושמאזין תדיר ללב הזה שלנו, כשאנחנו מאפשרים לו לדבר אליו ולא מפריעים את הקשר העמוק הזה.

מעטים השירים שבאמת יודעים ליצור בך את התחושה הזו. מכירים אותה? מעטים השירים שבאמת יכולים לגרום לך להתנתק לרגע מהמציאות הזאת, הכובלת, הסוחפת והמתעתעת. זאת שכמעט לא משאירה מרווח לנשימה בתוך המרוץ האינסופי הזה... אז את השיר הזה אני שומעת בלופים, בערך מהרגע שגיליתי אותו ברשת. שמחה ואסירת תודה על שזכיתי למצוא אותו.

וכיוון, שרק אדם מואר יכול להאיר לאחרים, יהי רצון שנזכה להיות מוארים תמיד ב"אור הגדול הזה", כמאמר השיר, ושנזכור את שני הדברים הכי פשוטים, שהשיר הזה בתרגום חופשי שלי, אולי מבקש להעביר: "שיש פה אור גדול" – שנמצא איתנו ובינינו תמיד. שמלווה אותנו בכל רגע ושומר כל צעד שלנו, בהשגחה פרטית, גם אם זה לא נראה לנו ככה. וש"הוא לא ייתן לנו ליפול", שהוא אוהב אותנו יותר מכל אוהב, באמת ובתמים, בפשטות, ומרחם עלינו יותר מכל מרחם, ורואה אותנו עמוק, מבעד לכל הקליפות המכוערות שדבקו בנו, מכסות על כל כך הרבה יופי פנימי, על נשמה זכה וטהורה. חפץ באמת ובתמים בטובתנו. תמיד. אפילו יותר ממה שאנחנו חפצים עבור עצמנו.

יהי רצון שתמיד תהיה בנו האמונה הפשוטה הזו, ושלא נאבד אותה לעולם...

"וזה האור" – מילים ולחן: שי דיבו. האזנה עריבה!

רוצים גם אתם להמליץ על שיר שאתם אוהבים, שיפורסם אצלנו? שלחו מייל לכתובת efrat@hidabroot.org בצירוף הסיבה שאתם כל כך אוהבים את השיר, ואולי נפרסם גם אותו!

תגיות:מוזיקה יהודיתשי דיבו כהןישי ריבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה