חדשות בעולם

בריונים בשבדיה תקפו אישה בגלל מגן דוד

אנה סיורגן הלכה ברחוב כשלצווארה שרשרת עם מגן דוד. במקום להגיע לביתה - היא הגיעה לבית חולים חבולה ופצועה. אחד התוקפים סימן לה: "תשתקי או שנהרוג אותך"

אא

האוכלוסיה המוסלמית הולכת ומתעצמת ברחבי אירופה - זה לא סוד. במקומות רבים יש פחד גדול להסתובב עם סממנים יהודים חיצוניים, ובשבועות האחרונים, בעיקר מאז תחילת מבצע "צוק איתן", נרשמו גילויי אנטישמיות גבוהים הרבה יותר מהרגיל. בארצות רבות באירופה, באמריקה, ובארצות ערביות, הותקפו יהודים שוב ושוב, תוך כדי קריאות גנאי. הפעם זוהי שבדיה שמצטרפת למעגל האנטישמיות. nrg מביא את סיפורה של יהודיה שבדית בשנות ה-40 לחייה - אנה סיורגן, שענדה שרשרת עם מגן דוד - והותקפה.

האירוע התרחש לפני מספר ימים בגוטסונדה, פרבר של העיר אופסלה שבמרכז שבדיה. מספר ביריונים מוסלמים, שראו אותה עונדת את השרשרת, ירקו לעברה והחלו לתקוף אותה עד שנפצעה בכל חלקי גופה - בעיקר בפנים, בלסת שנפגעה קשות והעיניים מנופחות עד כדי חוסר ראיה. "מישהו זרק עלי חפץ חד לכיוון הפנים", היא שחזרה. לדבריה של סיורגן, במקום היו כעשרה עדים לתקיפה. "כל העשרה ראו מה קרה וחבשו חיג'אבים או צעיפים בצבעי פלסטין. כולם טוענים ש'היא מעדה ונפלה'. שאף אחד לא פגע בי, שנפלתי - פשוט לא ייאמן".

"לפני שהגענו לבית החולים, אחד התוקפים סימן לי 'תשתקי או שנהרוג אותך'" היא אומרת בפחד, "כרגע אני לא יודעת מה לעשות, אם לא אפנה למשטרה - הם ניצחו, אבל אם אדבר עם המשטרה, שום דבר בכל מקרה לא יקרה. הרי לא ראיתי מי פגע בי, וכל העדים שאומרים ש'מעדתי'. הכי גרוע הוא שהם יקבלו את השם שלי ואת הכתובת שלי".

איש אבטחה שהיה במקום, גם הוא מרקע מוסלמי, לא טרח להזמין משטרה - כמו גם בית החולים, אך הוא לקח אותה לבית החולים.

חברה של סיורגן סיפרה, כי ביום שני היא תדבר עם ארגון האבטחה של הקהילה היהודית. "זה פשוט אבסורד שהגענו למצב כזה בשבדיה, מדינה בה גדלתי, שאי אפשר לפנות למשטרה מחשש שיפגעו בך".

בחודש הבא עתידה להתקיים עצרת גדולה של הזדהות עם ישראל, שסיורגן עומדת בראשה. בעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה: "יש ימים שבהם מגן הדוד הוא משמעותי יותר. אני לעולם לא אוריד אותו. לא משנה מה יקרה".

"אני אעמוד גאה עבור ישראל. לעולם לא אתן שישתיקו אותי. עם ישראל חי. לא נשכח ולא נסלח".

תגיות:שבדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה