חדשות בעולם

10 עובדות מדאיגות על דאע"ש

מדוע כולם מפחדים מארגון הטרור האסלאמי, כולל אובמה ונסראללה? לפניכם 10 עובדות שאולי לא ידעתם על הארגון האסלאמי הקיצוני שלא יורד מסדר היום

אא

1. הארגון שולט על שטח המשתרע על 13000 ק"מ מרובע - רצועה שמתחילה מעיראק לסוריה. הערכות אחרות מדברות על שטח של 56 אלף ק"מ.

2. עשרה מיליון תושבים נמצאים בשטחים שבשליטת הארגון - כשליש משטחה של עיראק, ושליש משטחה של סוריה.

3. מלבד סוריה ועיראק, הכוחות האיסלאמיסטיים נמצאים גם בטורקיה ובלבנון. לפי ההערכות, לארגון נכסים בשווי של כשני מיליארד דולרים.

4. ובכל יום מרוויחה "המדינה האיסלאמית" כ-300 מיליון דולרים ממכירת נפט וגז עליהם השתלטו בכוח. כמו כן, מרבית כלי הרכב בשימוש הלוחמים הם אמריקניים, שנלקחו מצבא עיראק.

5. לאחרונה החלו הלבנונים לחשוש מפני פלישה איסלאמיסטית, לאחר לחימה כבדה בין אנשי "המדינה האיסלאמית" לכוחות הצבא באזור העיר המזרחית ערסאל. מפקד צבא לבנון, גנרל ג'אן קהוג'י, הזהיר כי הארגון מנסה "להפוך את לבנון לעיראק נוספת". במהלך הקרבות, שנמשכו חמישה ימים, לוחמי הארגון הקיצוני נסוגו מהעיר עם 19 חיילים לבנונים שבויים.

6. במוסול שבעיראק נותרו אפס נוצרים לאחר שהארגון הגיע לעיר וביצע טבח ללא רחמים.

7. חצי מיליון איש נמצאים ללא חשמל ומים בגלל השתלטות הארגון על סכרים. אם הארגון יממש את איומו בפיצוץ הסכרים, גובה המים יגיע ל65 רגל - מה שיגרום לעיר מוסול לטבוע כליל.

8. יותר מחמש מאות יזידים נטבחו בידי המדינה האיסלאמית, כולל גברים, נשים וילדים.

9. 1922  איש נהרגו בעיראק בחודש שעבר, מה שמביא את החודש הזה כחודש המדמם ביותר בעיראק מאז 2007.  לארגון יש בין 30 אלף ל- 50 אלף לוחמים.

10. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודה בכך שהקהילה הבינלאומית כולה טעתה בהערכת יכולת ארגון הטרור הקיצוני. "ההתקדמות שלהם בחודשים האחרונים הייתה מהירה יותר מתחזיותינו", אמר הנשיא.

תגיות:ארגון דאע"שאיסלאםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה