חדשות בארץ

הלהיט הבא של פפסי: מיץ קשיו

מה תשתו? ייתכן שבקרוב יככב הקשיו על שולחנכם לא רק על צלחת הפיצוחים, כי אם בבקבוקי המשקאות הקלים. חברת פפסי החליטה להפוך את הקשיו למשקה הבא

אא

אם היו שואלים אתכם מה תשתו? הייתם חושבים אי פעם לענות "מיץ קשיו"? מסתבר שמלבד אגוז בצלחת הפיצוחים, יש מי שעלה על השיטה ליצור ממנו משקה שעתיד להפוך ללהיט.

בכל עונת קטיף, מתמלאות הגבעות ההודיות בשטיח צבעוני בגווני צהוב-כתום-אדום. השטיח הזה נוצר לאחר שהאיכרים מפרידים את האגוז מהפרי - שנקרא תפוח הקשיו, ומשליכים אותו לרצפה. בהמשך הם מייצרים ממנו משקה בשם "פני". בגואה, אגב, הוא מאוד פופולרי.

עץ הקשיו, שמקורו בצפון מזרח ברזיל, ובשמו הפורטוגזי קאז'ו, הובא במאה ה-16 על ידי אזרחי פורטוגל לאפריקה ולדרום מזרח אסיה, כך הם קיוו להשתלט על שחיקת האדמה העשירה שנשטפה על ידי גשמים עזים, ומאז הודו אחת מספקית הקשיו הגדולות.

מחירם של המשקאות הפופולריים בהודו, רימונים, קוקוס ועוד, מאמיר לגבהים, ולכן אומר סגן נשיא לענייני רכש בפפסי ההודית, שהם מחפשים מקורות מקומיים לייצור מיץ. "זה יכול להביא להורדת מחירים בשבילנו ובשביל הצרכנים שלנו".

לפני מספר שנים נתקלה פפסי לראשונה בקשיו, בברזיל, כשמנהל חטיבת המחקר והפיתוח העולמי, מחמוד חאן, עבד על הקמת מפעל מיץ קוקוס של החברה. הם התגברו על הקושי המרכזי, שהוא תסיסה מהירה של הפרי.

בעונה הקרובה יאלצו המקומיים להסתפק בפחות פני, זאת לאחר שחברת פפסי גילתה את טעמו הטרופי של הקשיו, והחליטה להפוך אותו למשקה קוקוס, או אסאי הבא, ולשם כך הגיעה להסכם של רכישה משמעותית של הקשיו.

תגיות:קשיובריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה